شرکت تولیدکننده کاندوم: فروش کاندوم در دوران قرنطینه کاهش یافته است

«افزایش اضطراب منجر به کاهش روابط جنسی میان زوج‌ها شده است»

تبلیغات کاندوم توسط کارکنان شرکت کاندوم‌سازی دیورکس، در سئول پایتخت کره جنوبی -AFP PHOTO/JUNG YEON-JE

شرکت کاندوم‌سازی دیورکس می‌گوید کاهش روابط جنسی افراد در دوران قرنطینه موجب سقوط فروش کاندوم شده است.

لکسمن ناراسیمان رییس اجرایی رکیت بنکایزر، یک کمپانی محصولات خانگی در بریتانیا که در سال ۲۰۲۰ کارخانه دیورکس را خرید، گفته است که فاصله‌گذاری اجتماعی با تاثیر بر «مناسبات صمیمانه» باعث سقوط فروش کاندوم شده است. 

ناراسیمان گفت مردم در بریتانیا در مقایسه با قبل از تعطیلی سراسری که ماه گذشته اعمال شد، به شکل «چشمگیری» روابط جنسی کمتری دارند. در ایتالیا نیز شمار افرادی که روابط جنسی دارند، «کاهش زیادی نشان داده است.»

حالا فروش کاندوم در چین افزایش یافته که مقررات قرنطینه را تسهیل کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ناراسیمان گفت:‌ «آنچه که می‌بینیم این است که ویروس کرونا بر مناسبات صمیمانه در بریتانیا ضربه شدید وارد کرده است.» 

به گفته ناراسیمان افزایش اضطراب نیز منجر به کاهش روابط جنسی میان زوج‌ها شده است. 

در ۲۳ مارس، بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا مقررات تعطیلی سراسری را بر این کشور اعمال کرد و بعدا از زوج‌ها خواسته شد که یا با هم زندگی کنند و یا خود را به طور جداگانه قرنطینه کنند. 

جانی هریس معاون ارشد پزشکی در بریتانیا، در کنفرانس روزانه ۲۴ مارس گفت:‌ «اگر هر یک از دو فرد مشارکت‌کننده در یک رابطه، در خانه‌های جداگانه به سر می‌برند، مطلوب این است که در خانه‌های خودشان بمانند.»

«راه جایگزین برای مدت قابل توجه در آینده، می‌تواند این باشد که رابطه خود را به آزمایش بگذارند و تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند به شکل دائم در یک خانه و با هم زندگی کنند یا نه.»

او افزود: «بنابراین باید میزان احساسات و قوی بودن خود را با احتیاط آزمایش کنید، در یک خانه بمانید، یا با هم و یا جداگانه، اما هر چه که تصمیمتان باشد، به آن پایبند بمانید، زیرا در غیر این صورت به نتایجی که مورد نظرمان است نخواهیم رسید.»

مت هنکاک وزیر بهداشت بریتانیا گفت:‌ «انتخاب با شماست. تصمیمتان را بگیرید و به آن پایبند باشید.»

رکیت بنکایزر که محصولات دیگری چون مواد ضدعفونی‌کننده و شربت سرفه نیز تولید می‌کنند، همچنین گفته است که انتظار دارد پس از لغو تعطیلی و مقررات قرنطینه، فروش کاندوم افزایش یابد. 

برخی کارشناسان در بریتانیا پیش‌بینی کرده‌اند که قرنطینه باعث شده زوج‌های بیشتری عزم خود را برای داشتن فرزند جزم کنند و در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش چشمگیر تولد نوزادان خواهیم بود. 

همزمان کارشناسان دیگری این پیش‌بینی را زیر سئوال برده و شواهدی را نشان داده‌اند که برعکس این را نشان می‌دهد. 

© The Independent

بیشتر از زندگی