بحران کرونا می‌تواند به ۷ میلیون بارداری ناخواسته منجر شود

اگر بحران کرونا شش ماه دیگر ادامه یابد، ۴۷ میلیون زن به وسائل جلوگیری از بارداری دسترسی نخواهند داشت

پژوهشگران در مورد احتمال کمبود وسائل جلوگیری از بارداری هشدار داده‌اند - JOHANNES EISELE / AFP

سازمان ملل می‌گوید بحران ویروس کرونا، سلامت جنسی و اندام‌های تولید مثل زنان، در سراسر جهان را سخت در معرض خطر قرار می‌دهد.

یک پژوهش که از طرف آژانس بهداشت تولید مثل و روابط جنسی سازمان ملل متحد (یو ان اف پی اِی) منتشر شده، تخمین می‌زند که اگر اختلال‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تا شش ماه دیگر ادامه پیدا کند، ۴۷ میلیون زن در ۱۱۴ کشور فقیر و متوسط جهان، توانایی دسترسی به وسائل جلوگیری از بارداری مدرن را نخواهند داشت.

پژوهشگران پیش‌بینی کرده‌اند که در نتیجه این روند، ۷ میلیون بارداری ناخواسته و ۳۱ میلیون مورد خشونت جنسیتی به میزان کنونی این موارد افزوده خواهد شد. انتظار می‌رود در مقابل هر سه ماه که قرنطینه کرونا ادامه یابد، ۱۵ میلیون مورد جدید خشونت خانگی به شاخص کنونی این موارد افزوده شود.

دکتر ناتالیا کانم، مدیر عامل «یو ان اف پی ای» می‌گوید:«این داده‌های جدید حاکی از پیامد فاجعه باری است که کووید-۱۹ می‌تواند در آینده نزدیک بر زنان و دختران درسطح جهان داشته باشد. اپیدمی کرونا به عدم تساوی دامن زده و اکنون میلیون‌ها دخترو زن در معرض از دست دادن توانایی‌اشان در کنترل موالید و حفاظت از بدن و سلامتشان هستند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«از حقوق زنان و سلامت اندام‌های تولید مثل آنها باید به هر قیمت محافظت شود. خدمات در این زمینه باید ادامه یابد، وسائل و تدارکات تحویل داده شود و قشر آسیب‌پذیر باید حفاظت و حمایت شود.»

فعالان حقوق بشر در سراسر جهان می‌گویند، از هنگام وضع مقررات قرنطینه توسط دولت‌های جهان به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، موارد خشونت‌های خانگی سر به آسمان زده است.

پلیس بریتانیا گزارش داده که افزایش خشونت خانگی  نتیجه مستقیم اپیدمی کروناست. به همین‌گونه در چین موارد گزارش خشونت‌های خانگی به پاسگاه‌های پلیس در ماه فوریه، نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که اپیدمی کرونا می‌تواند به گونه‌ای چشمگیر، دستیابی به اهداف بهداشت جهانی را بخاطر تعطیل کلینیک‌ها یا کاهش قابل ملاحظه خدمات آن‌ها تضعیف کند.

پژوهشگران همچنین باتوجه به اختلال شدید در زنجیره تولیدات جهانی، در مورد احتمال کمبود وسائل جلوگیری از بارداری هشدار داده‌اند. 

پیش‌بینی می‌شود پیشرفت‌هایی که در راه جلوگیری از ختنه دختران صورت گرفته بود نیز با اضطرار کرونا متوقف شود.

این گزارش برآورد کرده که در طول ده سال آینده، دو میلیون مورد قابل اجتناب ختنه دختران صورت خواهد گرفت. ختنه دختران - به معنی هر عملی که اندام تناسلی دختران را عمدا بدون دلایل غیر پزشکی تغییر دهد - در سطح جهانی به عنوان تخطی از حقوق بشر شناخته می‌شود که می‌تواند برای همه عمر مشکلات شدید سلامتی و درد ایجاد کند.  

در این گزارش همچنین آمده است که ممکن است اپیدمی کرونا اقداماتی را که برای متوقف کردن ازدواج کودکان صورت گرفته خنثی کرده و در ده سال آینده به  ۱۳ میلیون مورد چنین ازدواج‌هایی بیانجامد که در صورت عدم شیوع کرونا از آن اجتناب می شد.

© The Independent

بیشتر از زندگی