اهدای یک میلیون دلار توسط نویسنده کتاب‌های هری پاتر به یک خیریه

جی کی رولینگ: به یاد مردمی هستم که سر کار می‌روند تا از ما محافظت کنند تا بتوانیم زندگی‌ کنیم

جی کی رولینگ، نویسنده سری کتاب‌های هری پاتر بعد از دریافت جایزه‌ای برای خدمات خود در زمینه ادبیات و خدمات انسان‌دوستانه در لندن. 
Andrew Matthews / POOL / AFP

جی کی رولینگ به مناسبت سالگرد یکی از رویدادهای مهم در مجموعه کتاب‌های هری پاتر برای مقابله با ویروس کرونا یک میلیون پوند کمک مالی کرد.

امروز (۲ مه) سالروز نبرد تخیلی هاگوارتز است و نویسنده این داستان که معمولاً هر سال بابت کشتن شخصیت محبوب مردم از آنان عذرخواهی می‌کند گفت امسال به جای عذرخواهی این رویداد را با کمک به خیریه گرامی می‌دارد.

او در توییترش نوشت «امروز بیست و دومین سالگرد نبرد هاگوارتز است اما می‌خواهم صادقانه بگویم که به نظرم امروز صحبت کردن از مرگ‌  شخصیت‌های داستانی خوشایند نیست. چون عده زیادی از مردم در دنیای واقعی عزیزان‌شان را از دست می‌دهند.»

رولینگ ادامه داد: «به همین دلیل در سالروز این پیروزی جادوگرانه به یاد مردمی هستم که سر کار می‌روند تا از ما محافظت کنند تا بتوانیم زندگی‌ کنیم. سه نفر از بستگان درجه یکم مشاغل کلیدی دارند و مانند همه کسانی که چنین بستگانی دارند هم به آن‌ها افتخار می‌کنم و هم نگران‌شان هستم.»

رولینگ سپس اعلام کرد قصد دارد ۵۰۰ هزار پوند به خیریه کرایسیس برای حمایت از بی‌خانمان‌ها و ۵۰۰ هزار دلار هم به مؤسسه پناهگاهی برای حمایت از زنان و کودکان در برابر خشونت خانگی کمک کند.

رولینگ سال‌های گذشته در این روز بابت کشتن شخصیت‌های مشهور از جمله فرد ویزلی، سیویروس اسنیپ و دابی از مردم عذرخواهی کرده است.

طبق گزارش‌های اخیر رولینگ «مخفیانه» خانه دوران کودکی‌اش را خرید. می‌گویند این خانه الهام‌بخش بسیاری از صحنه‌های مجموعه هری پاتر است.

© The Independent

بیشتر از زندگی