وزرای بریتانیا می‌گویند به هدف انجام روزانه ۱۰۰ هزار آزمایش کرونا رسیده‌اند

منتقدان می‌گویند آزمایش‌های پست شده هم شمارش شده‌‌اند

عکسی منتشر شده از  فیلم‌های ضبط شده پارلمان انگلستان - AFP / PRU

وزرای کابینه بریتانیا می‌گویند به هدف دولت برای توزیع ۱۰۰ هزار آزمایش کرونا در روز رسیده‌اند، اما منتقدان می‌گویند این آمار دستکاری شده است.

منابع خبری می‌گویند این آمار شامل آزمایشهایی که قرار است انجام شود و هنوز نشده، نیز می‌شود.

آن‌ها می‌گویند این رقم شامل آرمایش‌هایی است که به خانه‌های مردم فرستاده شده، اما هنوز انجام  و مسترد نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز جمعه، مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، اعلام کرد که دولت از هدف خود مبنی بر انجام ۱۰۰ هزار آزمایش در روز، گذشته است. او افزود که در آخرین روز ماه آوریل، بالغ بر ۱۲۲.۳۴۷ آزمایش کرونا انجام شده است. 

افزایش ناگهانی تعداد آزمایش‌های کرونا در روز پنجشنبه به تعداد ۸۱ هزار، به این باور دامن زد که دولت سرانجام توانسته است ماموریت شاق خود را به انجام برساند.

اما  ارقام دولت شامل آزمایش‌های خانگی که از طریق سفارشات اینترنتی شرکت آمازون به افراد فرستاده شده است نیز می‌شود. 

منابع اطلاعاتی تایید کرده‌اند که تعداد آزمایش‌های کرونا در هنگام ارسال شمرده شده‌اند، نه پس از بازگشت توسط افرادی که آزمایش شده‌اند.

در روز ۳۰ ماه آوریل بیش از ۲۷ هزار آزمایش کرونا به خانه‌های شهروندان فرستاده شد.

پرفسور جان نیوتن از نظام درمانی انگلستان (بخشی از بریتانیا)، می‌گوید ۱۳ هزار آزمایش دیگر از طریق آژانس‌های دولتی تحویل داده شده است که از جمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمان دولتی ارسال شدند.

ارسال آزمایش‌های خانگی به معنای تشخیص فوری بیماری نیست و باید پس از نمونه‌برداری به آزمایشگاه‌ها فرستاده شوند تا (احتمال آلودگی افراد) توسط آن‌ها تشخیص داده شود.

منابع دولت مصرند که وزرای کابینه نباید برای تاخیر در این روند که کنترلی روی آن ندارند، سرزنش شوند.

این منابع همچنین می‌گویند که روش شمارش و آمارگیری از اوایل هفته جاری که آزمایش‌های خانگی در اختیار مردم قرار گرفته‌اند، تغییر نکرده است.

دولت همواره گفته بوده است که هدف، موارد آزمایش‌های انجام شده است، نه ظرفیت و تعداد آزمایش‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اما روز سه شنبه، وزارت بهداشت در توییتی که به آن توجه چندانی نشد، گفت که آمار این وزارتخانه در مورد آزمایش کرونا علاوه بر «موارد انجام شده آزمایش‌ها»، شامل «تعداد آزمایش‌های ارسال شده به خانه های افراد» نیز می‌شود.

این منبع دولتی گفت: «برای آزمایشهای خانگی، نمی‌توانیم کنترل کنیم که مردم در چه زمانی آن را انجام می‌دهند...از هنگامی که آزمایش‌ها را به افراد پست می‌کنیم، کارمان را تا جایی که توانستهایم انجام داده‌ایم. این نقطه‌ای است که شمارش را آغاز می‌کنیم. و شیوه کار از ابتدا همین بوده است.»

جاستین مَدرز، وزیر بهداشت در «سایه» (سخنگوی حزب اقلیت کارگر در أمور بهداشتی)، می‌گوید:«ما می‌خواهیم آزمایش‌های دولت که هدف آن جداسازی (مبتلایان) و ردیابی ویروس کروناست، با موفقیت همراه باشد و از برنامه شناسایی افراد واجد شرایط برای آزمایش استقبال کردیم، اما شمارش موارد آزمایش بر أساس تعداد آزمایش‌هایی که به پست داده می‌شود، به مثابه انجام آزمایش و تعیین نتیجه آن نیست.»

«وزرای کابینه به جای جابه‌جا کردن آمار برای دستیابی به شمار آزمایش‌هایی که وعده داده بودند، باید مطمئن شوند که این آزمایش‌ها به گونه‌ای موثر مدیریت می‌شوند.»

© The Independent

بیشتر از جهان