آژانس پژوهش‌های ارتش آمریکا آزمایش جدیدی برای تشخیص کرونا تولید می‌کند

موفقیت این آزمایش کمک بزرگیست به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

دانشمندان ادعا می كنند آزمایش جدید مبتنی بر خون می تواند ویروس کرونا را تا ۲۴ ساعت پس از عفونت تشخیص دهد - EPA / AFP

دانشمندان وابسته به ارتش ایالات متحده روی یک «آزمایش زودرس» جدید برای تشخیص کووید۱۹ کار می‌کنند که میتواند به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا کمک کند.

آژانس دفاعی پروژههای تحقیقاتی پیشرفته (دارپا) میگوید این فناوری به عنوان بخشی از برنامه «اکو» درنظر گرفته شده است که در اصل در سال ۲۰۱۸ به منظور تشخیص این که آیا سربازان در معرض سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیک قرار گرفته‌اند یا نه، ایجاد شده است.

«دارپا» در یک بیانیه گفت، اگر تولید این آزمایش موفقیت‌آمیز باشد، وزارت دفاع آمریکا آن را در اختیار وزارت بهداشت خواهد گذاشت «تا در حجم زیاد تولید شود.»

دانشمندانی که روی این پروژه کار می‌کنند، اظهار امیدواری کرده‌اند که تست جدید کرونا بتواند ظرف ۲۴ ساعت پس از آلودگی فرد به ویروس، یعنی چهار روز سریعتر از آزمایش‌های موجود، آن را تشخیص دهد.

از آنجایی که بسیاری از مردم تا پنج روز پس از آلودگی عوارض بیماری را نشان نمی‌دهند، یا برخی اصولا هیچگونه عارضه‌ای ندارند، این آزمایش جدید می‌تواند تا میزان قابل توجهی مدت زمانی را که فرد آلوده ویروس را پراکنده می‌کند، کاهش دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر اریک ون گیسون، به نشریه گاردین گفت:«ما سخت هیجان‌زده‌ایم. می‌خواهیم هرچه سریعتر این آزمایش را عرضه کنیم، و در عین حال آن را با کشورهایی که مایل به استفاده از آن باشند، شریک شویم.»

«شواهدی داریم که بر أساس آن می‌توان بیماری آنفولانزا و «اَدِنوویروس» (ویروسی که موجب بسیاری از بیماری‌ها، از جمله سرماخوردگی و ذات‌الریه می‌شود) را ظرف ۲۴ ساعت تشخیص داد. هنور در جریان کم تشخیص . اثبات توانایی مشابه  آن در مورد کووید ۱۹ هستیم.»

«دارپا» امیدوار است بتواند مجوز استفاده سریع و اضطراری از این آزمایش را تا هفته آینده از تصویب اداره نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده بگذراند که در صورت موفقیت، تست جدید ظرف ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد. 

«دارپا» گفت که در حال حاضر در حال ارزیابی «سه فناوری مختلف تشخیص است.»

این روش‌ها شامل تست‌های «پی سی آر» (واکنش‌های زنجیره‌ای پولیمر) در مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا، سنجش اپیژنتیک (تغییرات میان دی ان ای بدون لطمه زدن به ساختار آن) در دانشکده پزشکی ایکان در «ماونت ساینای» با حمایت‌ «کیاژن»، یک کمپانی پژوهشی در آلمان، و نیز آزمایش‌هایی برای تشخیص سریع واکنش انسان به ویروس «سارس-کوو-۲» نیز با حمایت‌ «فلویدیم»، سازنده دستگاه‌های پژوهشی در آمریکا، در دست انجام است.

© The Independent

بیشتر از جهان