کیم‌جونگ اون بعد از ۲۰ روز غیبت در انظار عمومی ظاهر شد

رهبر کره‌شمالی در مراسم بهره‌برداری یک کارخانه کودسازی شرکت کرد

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون، بعد از ۲۰ روز برای نخستین بار در انظار عمومی ظاهر شد.

غیبت رهبر این کشور در سه هفته گذشته شایعاتی در مورد مرگ یا به حالت اغما رفتن وی بعد از عمل جراحی قلب، به راه انداخته بود.

اما خبرگزاری مرکزی کره که خبرگزاری رسمی این کشور است، گزارش داد، کیم روز جمعه در مراسم بهره‌برداری از یک کارخانه کودسازی در نزدیکی پیونگ‌یانگ شرکت کرد.

طبق گزارش این خبرگزاری او به همراه مقامات ارشد کره شمالی از جمله خواهرش کیم یو-جونگ، که جانشین احتمالی‌اش است، در مراسم شرکت کرد. عکس‌هایی هم که دولت کره شمالی منتشر کرد این خبر را تأیید می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شایعات در مورد وضعیت سلامت کیم بعد از آن آغاز شد که در جشن زادروز پدربزرگ فقیدش کیم ایل سونگ، در روز ۱۵ آوریل شرکت نکرد.

این نخستین بار بود که او بعد از رسیدن به قدرت در سال ۲۰۱۱ در مراسم این جشن مهم در کره شمالی شرکت نمی‌کرد.

در طی دو هفته بعد از آن مراسم رسانه دولتی کره شمالی گزارش می‌داد که کیم در حال انجام دادن فعالیت‌های عادی است و مثلاً برای رهبران سوریه، کوبا و آفریقای جنوبی پیام تبریک فرستاده است.

اما او بعد از آن که جلسه حزب حاکم کارگران برای بحث در مورد ویروس کرونا به ریاست وی در تاریخ ۱۱ آوریل برگزار شد، دیگر در انظار عموم ظاهر نشد.

او در آن روز عضویت علی‌البدل خواهرش در دفتر سیاسی تصمیم‌گیری کمیته مرکزی حزب را تمدید کرد.

هفته پیش خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که چین، گروهی از کارشناسان پزشکی خود را به کره شمالی اعزام کرده است. اما مشخص نبود که آیا برای رهبر کره شمالی مشکلی پیش آمده است یا خیر.

دونالد ترامپ هم روز دوشنبه گفته بود که از وضعیت آقای کیم به خوبی آگاه و امیدوار است حالش خوب باشد. اما توضیح بیش‌تری نداد.

اوایل این هفته هم یکی از وزرای کره جنوبی گفته بود غیبت بدون توضیح رهبر کره شمالی می‌تواند ناشی از آن باشد که می‌ترسد به ویروس کرونا مبتلا شود.

در سال ۲۰۱۴ نیز کیم به مدت شش هفته در انظار عموم ظاهر نشد و سپس عصا به دست به انظار عمومی بازگشت. سازمان جاسوسی کره جنوبی اعلام کرد که از مچ پای او کیست بیرون آورده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان