حمله با چاقو در استرالیا 

‌پلیس فرد مهاجم را به ضرب گلوله کشت

 انگیزه حمله هنوز مشخص نیست و پلیس در حال مطالعه و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته است- Saeed KHAN / AFP

پلیس استرالیا، مردی را که با چاقو به چندین نفر در یک مرکز خرید حمله کرده بود، به ضرب گلوله از پای درآورد. 

شاهدان می‌گویند صبح جمعه یک مرد مسلح به چاقو در پارکینگ روباز مرکز خریدی در حوالی شهر ساوت هدلند واقع در شمال پرت، «بی‌هدف» به مردم حمله کرده است. 

مارک مک‌گوان، وزیر اول ایالت استرالیای غربی به خبرنگاران گفت:‌ «یک نفر مسلح به چاقو، با شدت به سوی چند نفر حمله برد.»

او اضافه کرد:‌ «پلیس سعی کرد مداخله کند. اما نتوانستند جلویش را بگیرند و او به ماموران پلیس حمله کرد و سپس به ضرب گلوله نیروهای پلیس از پا درآمد. او در صحنه حمله جان باخت و شماری از افراد در جریان این رویداد ناگوار مجروح شدند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته شبکه خبری ای‌بی‌سی، به نقل از یک سخنگوی خدمات بهداشت و سلامت استرالیای غربی، پنج نفر به دلیل جراحت با چاقو به بیمارستان منتقل شدند. 

آبولانس سنت جانز، در بیانیه‌ای گفت که چندین نفر در صحنه به شکل سرپایی مداوا شدند اما جزئیات بیشتری درباره آنان ارائه نداد. 

 انگیزه حمله هنوز مشخص نیست و پلیس در حال مطالعه و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته است تا شرایط موجود در این حمله را مورد تحقیق قرار دهد. 

استر بروکس، یکی از افرادی که در این حمله آسیب دیده و در بیمارستان مورد مداوا قرار گرفته، به ای‌بی‌سی گفت:‌ «یک مرد خیلی عادی شروع به حمله کرد و بی‌هدف به مردم چاقو می‌زد.»

این زن گفت:‌ «او با سرعت شروع به دویدن کرد، پلیس دنبالش بود و او وقتی که داشت از کنار من رد میشد، مرا چاقو زد. خیلی سریع اتفاق افتاد به طوری که اصلا نمی‌فهمیدم چه اتفاقی دارد می‌افتد… یک مقدار ترسیده‌ام، وحشت کرده‌ام. این اتفاق‌ها اینجا نمی‌افتاد.» 

پلیس وسترن استرالیا در توییتی نوشت:‌ «به دنبال هشدار پلیس، از مردم خواسته شده تا از رفتن به مرکز خرید واقع در میدان ساوت هدلند خودداری کنند. پلیس پس از دریافت گزارش‌هایی درباره حمله مسلحانه، برای واکنش به مرکز خرید فوق رفت. ماموران پلیس شلیک کردند و سازمان آمبولانس سنت‌جانز برای کمک فراخوانده شد.»

یک شاهد عینی گفت که مرد مهاجم «یک چاقوی بزرگ قصابی» داشت. 

نیروی پلیس وست استرالیا از مردم و افرادی که با موبایل خود فیلمبرداری کرده یا ویدئوهای ثبت شده بر دوربین‌های مدار بسته مرتبط با این واقعه دارند، خواست تا آنها را بر وبسایت پلیس پیاده‌سازی کنند. 

یک سخنگوی پلیس گفت:‌ «طبق پروتکل‌های معمول، بخش جرائم عمده و بخش استانداردهای حرفه‌آی، درباره تیراندازی پلیس تحقیق می‌کنند.»

آقای مک‌گوان گفت:‌ «به یاد همه کسانی هستیم که در این میان آسیب دیده‌اند و با آنان همراهیم و از همه ماموران پلیسی که با این وضعیت بسیار بسیار دشوار مواجه شدند، قدردانی می‌کنیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان