فرمان مهاجرتی ترامپ می‌توانست مانع ورود والدین همسرش به آمریکا شود

فرمان مهاجرتی ترامپ می توانست از ورود والدین بانوی اول به آمریکا جلوگیری کند

فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، همزمان با اپیدمی عالمگیر کرونا می‌توانست مانع از ورود پدر و مادر همسر او به آمریکا شود.

به گزارش نشریه دیجیتالی ای زد سنترال، رئیس‌جمهوری آمریکا هفته پیش طی فرمانی صدور کارت سبز را به مدت ۶۰ روز برای کسانی که قصد آمدن به آمریکا داشتند موقتا تعلیق کرد.

ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا خود به عنوان مهاجر به این کشور وارد شد و سپس ویکتور و آمابیا کناوس‌، والدینش را هم به آمریکا برد تا به عنوان شهروندان این کشور در آنجا زندگی کنند.

والدین آقای ترامپ البته طبق مقررات مهاجرتی خانواده‌محور شهروند آمریکا شده‌اند. روشی که از آن به عنوان مهاجرت زنجیره‌ای یاد می‌شود و شهروندان آمریکایی می‌توانند حامی اعضای خانواده خود شوند و آنها را به آمریکا ببرند.

استفان میلر مشاور مهاجرتی آقای ترامپ، هفته گذشته، در گفت‌و‌گویی تلفنی با حامیان رییس‌جمهور آمریکا گفته فرمان جدید ضمن تاثیر بر روند مهاجرت زنجیره‌ای، از ورود افراد بیشتر به آمریکا جلوگیری می‌کند.

او در یک فایل صوتی که به دست واشنگتن‌پست رسیده، گفته:‌ «وقتی از ورود مهاجران تازه به کشور جلوگیری می‌کنید، در واقع همزمان آمار مهاجرت به کشور را کاهش می‌دهید، چرا که با این عمل، زنجیره مهاجرتی را مختل می‌کنید.»

آقای میلر از احتمال امضای قوانین جدید مهاجرتی در آینده خبر داده و به حامیان آقای ترامپ گفته ما اولین قدم‌ها را برداشته‌ایم.

او همچنین گفته: «‌اولین و مهم‌ترین مسئله بستن راه بر روی موج جدید نیروی کار مهاجر است. ماموریتی که با امضای فرمان اخیر تکمیل شده.»‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش «ای‌زد سنترال» ،‌ دولت هفته پیش خبر احتمال تمدید این فرمان را در آینده تایید کرده است.

کن کوچنلی وزیر موقت امنیت ملی آمریکا،‌ با اشاره به این که آقای ترامپ مدت‌ها پیگیر این سیاست بوده، گفت: «این چیزی است که رئیس‌جمهور شخصا از زمان شروع پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا مد نظر داشته. ما مذاکرات بی‌شماری با او داشتیم و آنچه شما دیروز دیدید ادامه افکار و نظرات خود اوست.»

© The Independent