دکتر فاوچی هشدار داد تابستان و پاییز دشواری در انتظار آمریکاست

مشاور دولت آمریکا در مبارزه با ویروس کرونا، موج بعدی کرونا را اجتناب‌ناپذیر می‌د‌اند

دکتر آنتونی فاوچی، مشاور دولت ترامپ در مبارزه با ویروس کرونا، در وبیناری به میزبانی باشگاه اقتصاد شهر واشنگتن به مخاطبان گفت که آمریکا باید برای بازگشت ویروس و حمله سخت آن در ماه‌های آینده آماده باشد. 

او در عین حال گفت، «محتاطانه امیدوار» است که واکسن کووید۱۹ تولید شود و با توجه به تدابیر موجود برای محدود ساختن اشاعه ویروس، می‌توان جلو بدترین حالت تاثیرگذاری آن را در زمستان گرفت. 

او گفت:‌ «تقریبا اطمینان دارم که بازمی‌گردد. زیرا این ویروس بسیار مسری است و در سطح جهان منتشر شده است. فراموش نکنیم که همه انواع ویروس‌های اینچنینی، زمانی که افراد در هوای سرد و خشک، در فضاهای داخلی و دور هم هستند، نسبت به زمانی که هوا گرم است، بهتر عمل می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت:‌ «نمی‌دانم که آیا تغییر عمده‌ای ایجاد خواهد کرد یا نه، اما آنچه می‌دانیم این است که در حال حاضر که ما داریم شرایط را تثبیت می‌کنیم،  جاهایی مانند کوازولو-ناتال در جنوب آفریقا، و کیپ‌تاون و دیگر جاها، شاهد بروز موارد ابتلا هستند. بنابراین، این بیماری قرار نیست از روی کره زمین محو شود.» 

با پیش‌بینی دولت دونالد ترامپ مبنی بر این که ویروس قرار است «برود» و اگر در فصل پاییز بازگردد، ایالات متحده «با اقدام ضربتی مقابله می‌کند»، اظهارات دکتر فائوچی در باره نیمه دوم ۲۰۲۰، محتاطانه‌تر به نظر می‌رسد. 

او گفت:‌ «وقتی وارد فصل بعدی شویم، به نظر من بازگشت ویروس غیرقابل اجتناب است، شاید هم هرگز از بین نرود. وقتی که ویروس بازگردد، نحوه مقابله ما با آن است که سرنوشت‌مان را تعیین می‌کند.»

«اگر تا آن زمان تمامی تدابیر لازم برای مقابله را در پیش گرفته بوده باشیم، باید وضعمان خوب باشد. اگر این اقدامات را با موفقیت انجام ندهیم، ممکن است پاییز و زمستان سختی در پیش داشته باشیم.» 

دکتر فاوچی که همواره و برای چندین هفته در جلسات روزانه ریاست جمهوری درباره ویروس کرونا حضور داشت، اخیرا در جلسات دیده نشده است. عدم حضور او در این جلسات، این شایعات را دامن زده است که آقای ترامپ و برخی از مشاورانش از حضور فزاینده رسانه‌ای مشاور پزشکی خود در رسانه‌ها، راضی نیستند. دکتر فاوچی از این حضور رسانه‌ای خود برای تصحیح اظهارات اشتباه، گمراه‌کننده و گاهی خطرناک رئیس‌جمهوری درباره شیوع بیماری، آینده فاصله‌گیری اجتماعی، ویروس کرونا، و درمان‌های بالقوه، استفاده می‌کند. 

دکتر فاوچی در حالی در وبینار اخیر شرکت کرد که شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به تازگی از یک میلیون نفر فراتر رفت و شمار کلی موارد مرگ بر اثر این بیماری اکنون بالاتر از شمار کلی موارد مرگ آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام است. 

© The Independent