جواب آزمایش ویروس کرونای اولین سگ در آمریکا مثبت اعلام شد 

به گفته مرکز کنترل بیماری‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی باید شامل حیوانات نیز بشود

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه نگه‌داری می‌کنند-Jamie McCarthy / GETTY/ AFP

برای اولین بار در آمریکا، یک سگ از نژاد پاگ پس از اعلام نتیجه آزمایش، مبتلا به ویروس کرونا شناخته شد. در ابتدا صاحب این سگ به کووید-۱۹ مبتلا شده بود. 

روز دوشنبه، وینستون، که با خانواده‌ای در کارولینای شمالی زندگی می‌کند، به عنوان اولین سگ در آمریکا که جواب آزمایش او به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است، معرفی شد. 

به گفته تلویزیون ورال، پس از ابتلای صاحب وینستون به کووید-۱۹، او برای تحقیقی در دانشگاه دوک مورد آزمایش قرار گرفت. 

در این تحقیق همه اعضای خانواده‌، از جمله حیوانات خانگی، مورد آزمایش قرار گرفتند و جواب آزمایش ویروس کرونای مادر، پدر، پسر و وینستون، مثبت اعلام شد. این در حالی است که نتیجه آزمایش دختر، گربه، و یک سگ دیگر خانواده منفی درآمده است.

دکتر کریس وودز که سرپرست این تحقیق در دانشگاه است، به سی‌بی‌اس گفت:‌ «تا جایی که ما می‌دانیم، این اولین نمونه‌ای‌ست که ویروس در یک سگ شناسایی شده است. در این مرحله که در تلاش یادگیری بیشتر درباره نحوه سرایت (ویروس) هستیم، اطلاعات جانبی اندکی در اختیار داریم.»

یکی از صاحبان وینستون، هدر مک‌لین، به ورال تی‌وی گفت که وینستون علایم سرماخوردگی داشت و صبحانه‌اش را نمی‌خورد. 

او گفت:‌ «سگ‌های نژاد پاگ یک مقدار از نظر عطسه غیرعادی‌اند و عطسه کردنشان عجیب است.» 

او افزود:‌ «تقریبا اینطور به نظر می‌رسید که احساس خفگی می‌کند، و یک روز میلی به خوردن صبحانه نشان نداد. اگر سگ‌های پاگ را بشناسید، می‌دانید که عاشق غذا خوردنند. به همین دلیل این کارش بسیار غیرعادی بود.»

بن، پسر خانم مک‌لین، به این رسانه گفت که «وینستون ته بشقاب شام همه ما را لیس می‌زند و در تخت مادرم می‌خوابد و ما هم هی صورتمان را به صورت او نزدیک می‌کنیم.» 

وینستون از بیماری بهبود یافته است و خانم مک‌لین به دیگر صاحبان حیوانات خانگی توصیه کرد که «خیلی نگران این موضوع نباشند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وینستون اولین مورد سگ مبتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده است، اما مواردی از ابتلای سگ‌ها در چین گزارش شده است. 

هفته گذشته مواردی هم از ابتلای گربه‌ها به کووید-۱۹ در ایالات متحده گزارش شد. همچنین، در باغ‌وحش برانکس، جواب آزمایش کرونای سه پلنگ و پنج شیر مثبت اعلام شد. 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا گفته است که «شواهدی مبنی بر نقش چشمگیر حیوانات در انتشار ویروس وجود ندارد.»

با این حال، این مرکز پیشنهاد کرده است که «با حیوانات خانگی مانند انسان‌های خانواده‌تان رفتار کنید، نگذارید حیوانات خانگی‌تان با افراد یا حیوانات بیرون از خانه ارتباط داشته باشند. اگر کسی از خانواده بیمار شد، او را از بقیه افراد و حیوانات خانه جدا کنید.» 

به گفته دانشگاه جانز هاپکینز در سطح کل کشور آمریکا، جواب آزمایش کرونای بیش از ۹۸۸ هزار و ۴۶۹ نفر مثبت اعلام شده است. شمار موارد مرگ در این کشور بر اثر ابتلا به کووید-۱۹، ۵۶ هزار و ۲۵۳ نفر است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی