کرونا درآرژانتین؛ لغو تمام پروازهای تجاری تا اول سپتامبر

تا کنون ۱۹۷ نفر در آرژانتین در اثر کرونا جان باخته‌اند

براساس تصمیم آرژانتین ممکن است ۳۰۰ هزار شغل از بین برود - Handout / COMUNIDAD DE MADRID / AFP

آرژانتین تمام پروازهای تجاری را به خاطر شیوع ویروس کرونا حداقل تا اول سپتامبر ممنوع کرد.

این اقدام یکی از سخت‌گیرانه‌ترین ممنوعیت‌ها در کل جهان در زمینه مسافرت در ارتباط با کووید-۱۹ است و خرید و فروش تمام پروازها از، به، و در داخل آرژانتین را ممنوع می‌کند.

این فرمان توسط اداره ملی هواپیمایی کشوری امضا شد، و در آن عنوان شده است که محدودیت‌های اعمال شده در طول چهار ماه آینده، اقداماتی «قابل درک و منطقی» هستند.

بر اساس اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، آرژانتین تا صبح روز سه‌شنبه ۴۰۰۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۱۹۷ مورد مرگ مبتلایان را تجربه کرده است.

تمهیدات شدیدتر آرژانتین، که در پی تصمیم قبلی مبنی بر بستن مرزها به روی تمام غیرشهروندان در ماه مارس اتخاذ شد، یادآور اقدامات مشابهی است که در اکوادور، پرو و کلمبیا به کار بسته شده است که آنها هم پروازهای تجاری خود را لغو کردند، ولی هیچ یک ممنوعیتی اینقدر طولانی اعمال نکرده بودند.

سخنگوی رئیس جمهوری آلبرتو فرناندز، گفت: «مشکل اینجا بود که شرکت‌های هواپیمایی به فروش بلیت‌ برای پروازهای خود ادامه می‌دهند، در حالی که اجازه سفر به خاک آرژانتین ندارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی‌رغم این که فرمان مذکور این اقدام را «منطقی» می‌خواند، آژانس هواپیمایی بین‌المللی آن را «ناقض توافق‌های دوطرفه» معرفی کرد و اظهار داشت که اکنون خطر از دست رفتن ۳۰۰ هزار شغل وجود دارد.

آلتا، گروه مذاکره کننده به نیابت از شرکت‌های هواپیمایی امریکای لاتین، بر «خطر قریب و شدید» این اقدام برای مشاغل تاکید کرد.

در بیانیه آلتا آمده است: «این تصمیم مورد مشورت یا توافق فعالان این صنعت قرار نگرفته است و علاوه بر آن، حتی در تضاد و تناقض با تلاش‌های سایر بازیگران این عرصه است.»

در حال حاضر معلوم نیست که آقای فرناندز، رهبر حزب پرونیست، چه برنامه‌ای برای بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور، هواپیمایی آرژانتین، که شرکتی دولتی است و برای ادامه حیات تا ماه سپتامبر به یارانه‌های دولت نیاز خواهد داشت، در نظر خواهد گرفت. 

با جست‌وجو در تارنمای این هواپیمایی، این پیام ظاهر می‌شود: «ما هیچ پروازی برای آن روزها نداریم. پیشنهاد می‌کنیم تاریخ دیگری را جست‌وجو کنید.»

آقای فرناندز قرنطینه سراسری را تا ۱۰ ماه مه تمدید کرده است؛ گرچه مناطق شهری با جمعیتی کمتر از ۵۰۰ هزار نفر ممکن است شاهد لغو این محدودیت‌ها و بازگشت به وضعیت عادی باشند. این شهرهای کوچک‌تر ممکن است شاهد وضعیتی باشند که در هر زمان، تنها نیمی از جمعیت شهر بتوانند عبور و مرور کنند و فعالیت‌های تفریحی هم تنها در شعاع ۵۰۰ متری از هر خانه مجازخواهد بود.

دولت بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که دو پرواز ویژه جدید از بوینس آیرس ترتیب داده است تا شهروندان بریتانیایی را در تاریخ‌های ۷ مه، به مقصد فرودگاه گاتویک لندن، و در ۱۲ مه به مقصد فرودگاه هیترو لندن بازگرداند.

آقای فرناندز که در انتخابات سراسری ۲۰۱۹ موریسیو ماکری را شکست داد، از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت خود بوده است و به گزارش موسسه نظرسنجی سینوپسیس، نرخ محبوبیت او در مقایسه با سپتامبر گذشته که ۴۲ درصد بود، اکنون ۵۳.۲ درصد است.

© The Independent

بیشتر از جهان