حمایت نانسی پلوسی از کاندیداتوری جو بایدن

پلوسی، بایدن را گزینه‌ای مناسب برای رهبری این کشور و مقابله با کرونا دانست

پلوسی با اشاره به بحران کرونا و ظاهرا در مقایسه با دونالد ترامپ می‌گوید آقای بایدن در طول شیوع کرونا «صدای منطق» بوده است-AFP

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در یک پیام ویديویی در روز دوشنبه، جو بایدن را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تایید کرده است.

پیش از این و در اوایل ماه جاری، سناتور الیزابت وارن، سناتور برنی سندرز، باراک أوباما و ال گور، نامزد اسبق ریاست‌جمهوری از حزب دموکرات، آقای بایدن معاون سابق ریاست‌جمهوری را به عنوان نامزد حزب دموکرات تایید کرده بودند. 

خانم پلوسی نماینده کنگره ازحزب دموکرات، در این ویدئوی از پیش ضبط شده با یادآوری اقدامات آقای بایدن در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۸ می‌گوید آقای بایدن «رئیس‌جمهوری فوق‌العاده خواهد بود که می‌تواند کشور را در میان موج شیوع ویروس کرونا رهبری کند.»

خانم پلوسی در بیانیه‌اش می‌افزاید:«او می‌داند چطور کاری را به انجام برساند. زمانی که کشور ما با رکود بزرگ رو‌به‌رو شده بود، این جو بایدن بود که اجرای لایحه بهبود (اقتصادی) را برعهده گرفت و به ایجاد و حفظ فرصت‌های شغلی کمک کرد.»

خانم پلوسی در ادامه می گوید: «زمانی که کنگره آمریکا لایحه «درمان ارزان» را از تصویب می‌گذراند، جو بایدن یکی از همراهان آن در کاخ سفید و نیز قهرمان درمان و پژوهش‌های بیماری سرطان بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم پلوسی افزود  نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا «در هر گام» از حمایت جو بایدن در سمتش  به عنوان معاون ریاست‌جمهوری بهره‌مند بودند، در حالی که دونالد ترامپ تمام اقدامات حمایتی را که تحت عنوان «اوباما کِر» به مردم داده شده بود، لغو کرد.

پلوسی با اشاره به بحران جاری (کرونا) و ظاهرا در مقایسه با دونالد ترامپ می‌گوید آقای بایدن در طول شیوع کرونا «صدای منطق» بوده است.

خانم پلوسی گفت: «در حالی که با معضل ویروس کرونا رو‌به‌رو هستیم، جو بایدن با در پیش گرفتن راه روشنی که ما را از این بحران خارج کند، صدای منطق و مقاومت بوده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان