جو بایدن: ترامپ قصد دارد انتخابات را به تعویق بیندازد

بایدن می‌گوید«هیچ کس نباید برای دادن رای جانش را به خطر بیندازد»

جو بایدن، نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفته است به اعتقاد او دونالد ترامپ با انگیزه افزایش شانس‌اش برای انتخاب مجدد، انتخابات ماه نوامبر را به تعویق خواهد انداخت.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای بایدن در طول یک کارزار انتخاباتی که از طریق اینترنت پخش می‌شد، گفت:«این حرفم را بخاطر داشته باشید، فکر می‌کنم او (دونالد ترامپ) به گونه‌ای انتخابات را به تعویق خواهد انداخت و دلیلی برای این که چرا انتخابات نباید برگزار شود، پیدا خواهد کرد. این تنها راهی است که فکر می‌کند شاید (در انتخابات) پیروز شود.»

آقای بایدن می‌گوید انتخابات باید به رغم نگرانی‌هایی که در مورد حضور مردم در حوزه‌های رای‌گیری وجود دارد و نیز تعویق انتخابات مقدماتی در تعدادی از ایالات آمریکا، همچنان در ماه نوامبر برگزار شود.

آقای بایدن در گفتگو با شبکه «ان بی سی» در روز هفتم ماه آوریل گفت: «من بسیار ترجیح می‌دهم رای‌گیری در حوزه‌های انتخاباتی با حضور مردم برگزار شود، اما این هم بستگی به أوضاع و احوال دارد. اما ما نمی‌توانیم، انتخابات نوامبر را که در قانون اساسی درج شده، به عهده تعویق بیندازیم.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اظهار نگرانی دموکرات‌ها در مورد تعویق انتخابات بی مورد است، زیرا این امر از محدوده اختیارات ریاست‌جمهوری خارج بوده و مستلزم رای تایید هردو مجلس کنگره آمریکاست. دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان کنگره دارای اکثریت هستند. 

روز پنجشنبه، آقای بایدن گفت ایالات آمریکا نیازمند حمایت مالی بیشتر کنگره هستند، تا بتوانند خود را برای روش‌های امن‌تر رای‌گیری در ماه نوامبر آماده کنند.

او به اقدام جمهوریخواهان در ممانعت از تلاش دموکرات‌ها برای تعویق انتخابات مقدماتی در ایالت ویسکونسین در هفتم آوریل و تمدید ضرب العجل دریافت آرای کاغذی اشاره کرد.

آقای بایدن افزود:«جمهوریخواهان سعی داشتند به رغم خطراتی که حضور در حوزه‌های رای‌گیری برای سلامت مردم داشت، آن را ترغیب کنند. ما باید ببینیم چطور می‌توانیم در ماه نوامبر انتخاباتی منصفانه، کامل و امن برگزار کنیم. هیچ کس نباید برای دادن رای جانش را به خطر بیندازد.»

اعضای جمهوریخواه سنای آمریکا و دستگاه رهبری ترامپ این تلاش‌های دموکرات‌ها را خنثی کرده‌اند که قصد داشتند در بسته اضطراری کمک به پیامد ویروس کرونا، بودجه بیشتری برای ترغیب رای‌گیری از طریق پست جای دهند. آقای بایدن در اظهارات روز پنجشنبه‌اش گفت:« تعداد بسیاری از فرمانداران  و شهردارها –جمهوریخواه و دموکرات – به رئیس جمهور و میچ مک کانل (رئیس اکثریت در سنا) گفته‌اند: ما به بودجه بیشتر برای حمایت‌های محلی نیاز داریم... برای کارهایی که باید انجام بدهیم...»

« این بی فکری است، بی فکری مطلق است که آن‌ها از این اقدام اکراه دارند. نمی‌فهمم، نمی‌فهمم.»

اظهارات آقای ترامپ در مورد ادعای بی اساس رای‌گیری به گفته او «فاسد» از طریق پست به باد انتقاد گرفته شده و منتقدان خاطرنشان کرده‌اند که رئیس جمهور قادر است، خود، از طریق پست رای بدهد.

© The Independent