برنی سندرز کارزار انتخاباتی‌اش را متوقف کرد

برنی سندرز در رقابت انتخاباتی حزب دموکرات رقیب جو بایدن بود

برنی سندرز، سناتور چپ‌گرای آمریکایی کارزار انتخاباتی‌اش را متوقف کرد. سندرز ۷۸ ساله که به همراه جو بایدن در انتخابات مقدماتی آمریکا در حزب دموکرات باهم رقابت می‌کردند، در ماه‌های گذشته موفق شده بود که در چند ایالت آمریکا رقیب خود را شکست دهد اما در چند ایالات مهم نتیجه انتخابات را به بایدن واگذار کرد. 

با متوقف شدن کارزار انتخاباتی برنی سندرز، رقیب او جو بایدن، در انتخابات سراسری ماه نوامبر با دونالد ترامپ رقابت خواهد کرد.

کارزار انتخاباتی برنی سندرز روز گذشته در یک نظرسنجی از کسانی که به کارزار او کمک می‌کردند پرسیده بود که با توجه به وضعیت فعلی آیا باید کارزار انتخاباتی برقرار باشد و یا تعطیل شود. 

سندرز در حالی از انتخابات کناره‌گیری می‌کند که در نقشه انتخاباتی آمریکا پس از چندین شکست به خصوص در ایالت‌های جنوبی آمریکا، عملا مسیری برای پیروزی او بر جو بایدن دیگر کاندیدای این رقابت‌ها وجود نداشت. با این وجود حضور سندرز در رقابت‌های انتخاباتی به تهییج انرژی بخش‌های مهمی از جمعیت آمریکا به خصوص جوانان بین ۱۸ تا ۲۹ ساله منجر شد. گروهی که دموکرات‌ها برای پیروزی بر ترامپ در انتخابات سوم نوامبرر۲۰۲۰ به آنها نیاز خواهند داشت.

در یکی از اولین واکنش‌ها به متوقف شدن کارزار انتخاباتی برنی سندرز، دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود با اشاره به کناره‌گیری برنی سندرز از الیزابت وارن، رقیب دموکرات برنی که پیش‌تر از رقابت‌ها کنار کشیده بود، تشکر کرد و نوشت: «اگر به خاطر وارن نبود، برنی در انتخابات روز سه‌شنبه تقریبا در هر ایالتی پیروز شده بود!» ترامپ  از هواداران سندرز خواست که به حزب جمهوری‌خواه بپیوندند!

یکی از مهمترین برنامه‌هایی که آقای سندرز بر آن پافشاری زیادی کرد، موضوع بیمه‌همگانی بود که در سراسر کشور با اقبال زیادی مواجه شد. اما این موضوع برخی از دموکرات‌ها را نیز از اطراف او دور کرد چرا که برنامه آقای سندرز را در تعارض با برنامه بیمه‌بهداشتی باراک اوباما می‌دانستند. به علاوه آقای سندرز برای جلب حمایت افرادی که بالای ۵۵ سال دارند با مشکل جدی مواجه بود.

برخلاف گروه جمعیتی طرفدار آقای سندرز، یعنی جمعیت جوان که بر خلاف داشتن شور و اشتیاق زیاد، از نظر آماری کمتر در انتخابات شرکت می‌کنند و به پای صندوق‌های رای می‌روند، گروه جمعیتی که جو بایدن حمایت می‌کند، معمولا از قابل اتکاترین گروه‌های رای‌دهنده محسوب می‌شوند. همین موضوع باعث شده بود که با وجود وعده آوردن درصد بالایی از جوانان به پای صندوق‌های رای توسط سندرز، بسیاری از دموکرات‌ها نگران آن باشند که آقای سندرز ممکن است شانس زیادی برای پیروزی بر ترامپ نداشته باشد. اگر چه هواداران آقای سندرز با چنین گمان‌های مخالف بوده‌اند و گفته‌اند که شانس او برای پیروزی بر ترامپ بیشتر است. 

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، طی روزهایی که منتهی به کناره گیری آقای سندرز از رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری شد، مشاوران تلاش کرده بودند او را برای این کار تشویق کنند. آنها نقشه‌ها و سناریو‌های مختلفی را در خصوص وضعیت و ملاحظات سیاسی و همچنین وضعیت مالی کمپین ترسیم کرده‌ بودند و به او گفته بودند که برای در اختیار گرفتن بیشترین اهرم‌ها به منظور تاثیر گذاشتن بر سیاست‌های انتخاباتی و همچنین نزد جوبایدن، بهترین راه برای او پایان دادن به کمپین است. 


این خبر تکمیل می‌شود