منکران تغییرات زیست‌محیطی اکنون جدیت کرونا را دست‌کم گرفته‌اند

آلکس جونز مؤسس اینفووارز از توطئه‌اندیشانی است که وجود ویروس عالم‌گیر کرونا را مورد تردید قرار داده است

تجمع معترضات به دستورالعمل ماندن در خانه در ایالت تگزاس -Paul Ratje / Agence France-Presse / AFP

تحلیل‌گران می‌گویند منکران تغییرات زیست‌محیطی که در مورد گرمایش زمین اطلاعات نادرست انتشار می‌دادند، اکنون جدیت ویروس جهان‌گستر کرونا را دست‌کم می‌گیرند.

طبق اعلام تارنمای اخبار زیست‌محیطی دسماگ، که اطلاعات افراد و گروه‌های منتشرکننده اطلاعات نادرست در مورد گرمایش زمین را ثبت می‌کند، هم‌اکنون دست‌کم ۷۰ نفر از آن افراد افراطی مطالب علمی مربوط به کووید۱۹ را مورد تردید قرار داده‌اند و خواهان پایان دادن به فاصله‌گیری اجتماعی هستند.

مثل آلکس جونز مؤسس اینفوروارز، که قبلاً ادعا کرده بود تیراندازی در مدرسه سندی هوک دروغی بیش نیست، و جیمز دلینگپول، سردبیر تارنمای راست افراطی بریت‌بارت لندن.

 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برندن دی‌مله، مدیر اجرایی دسماگ به گاردین گفت: «هدف از بلوای مخالفت با تغییرات زیست‌محیطی، تا حد زیادی سردرگم کردن عموم مردم و کم‌اعتماد کردن مردم به علم و دولت است.»

وی افزود: «و در این همه‌گیری جهانی که هستیم، علم و همکاری جهانی خیلی مهم است و همین بینش شمار زیادی از این سازمان‌ها را به خطر می‌اندازد.»

او گفت: «با این نظریه توطئه مواجه می‌شویم که دولت‌های بزرگ دارند جان ما را می‌گیرند، آزادی‌ها‌مان را سلب می‌کنند و دستور می‌دهند که در خانه بمانیم و ما باید خودمان را آزاد کنیم.»

جونز که از توطئه‌اندیشان معروف است و حساب‌های کاربری‌اش را در فیسبوک، یوتیوب و توییتر بسته‌اند، آخر هفته قبل در تظاهراتی در تگزاس شرکت کرد و خواستار پایان دادن به فاصله‌گیری اجتماعی شد.

طبق گزارشی هم که دیروز ایندیپندنت منتشر کرد، نیمی از اهالی بریتانیا اعتقاد دارند که کرونا ویروسی «دست‌ساز» است.

طبق این پژوهش، به نظر ۸ درصد از مردم، فناوری نسل ۵ عامل شیوع ویروس کرونا است.

انتشار نظریاتی در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر این که فناوری نسل ۵ با شیوع ویروس کرونا پیوند دارد، در اوایل همین ماه سبب شد تا شماری از دکل‌های تلفن همراه را آتش بزنند.

این در حالی‌ست که دانش‌مندان مکرراً گفته‌اند فناوری نسل ۵ به ویروس کرونا هیچ ربطی ندارد.

© The Independent

بیشتر از جهان