شهروندان پکن از رفتار «غیرمتمدنانه» در دوران همه‌گیری کرونا منع شدند

رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی یا سرفه و عطسه محافظت نشده، شامل جریمه می‌شود

بنا بر آمار رسمی چین بیش از ۸۲ هزار نفر در چین به ویروس کرونا آلوده شده‌ و حدود ۵۰۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان سپردند-REUTERS/Tingshu Wang

مقامات شهر پکن، پایتخت چین، در ادامه تلاش برای مدیریت اپیدمی کووید-۱۹، مقررات جدیدی درارتباط با «رفتار غیرمتمدنانه»، از جمله سرفه و عطسه بدون پوشاندن دهان و خوردن غذا از یک ظرف، وضع کرده‌اند.

دولت محلی شهر پکن روز یکشنبه ضمن اعلام مقررات جدید، گفته است که هدف، بهبود وضع بهداشت عمومی است.

کسانی که این مقررات را رعایت نکنند، برای جرایمی از جمله نپوشیدن ماسک در اماکن عمومی در شرایط بیماری، تخطی از رعایت فاصله‌گیری اجتماعی یک متری و استفاده نکردن از ظروف جداگانه هنگام صرف غذاهای جمعی، جریمه خواهند شد.

بنا به پیش‌نویس این قانون که در تارنمای نشریه دولتی «گلوبال تایمز» در ماه مارس منتشر شد، در راهنمای این مقررات آمده است: «افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی باید باصداقت وضعیت خود را گزارش کنند و به آزمایش‌های مربوطه و شرایط قرنطینه و سایر درمان‌های پزشکی رضایت دهند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تارنمای «گلوبال تایمز» می‌گوید: «بنا به پیش‌نویس (این قانون) به ساکنان پکن توصیه شده است که مقدار مناسبی غذا سفارش دهند و آن را در بشقاب‌های مجزا و با استفاده از قاشق و چوب غذاخوری (چاپ استیک) صرف  کنند.»

این تارنما روز یکشنبه تایید کرد که مقررات جدید از روز اول ماه ژوئن ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد.

این گزارش می‌گوید: «پکن از روز اول ماه ژوئن مقررات جدیدی اعلام می کند:

- هنگام عطسه و سرفه در اماکن عمومی صورتتان را بپوشانید

- هنگام ابتلا به کلیه بیماری‌های عفونی و تنفسی از ماسک صورت استفاده کنید

- ممنوعیت کامل «بیکینی پکن در اماکن عمومی»

ممنوعیت «بیکینی پکن» به عادت معمولی اطلاق می‌شود که طی آن مردها در گرمای هوا، تی شرت‌های خود را در ناحیه شکم بالا می‌زنند.

«گلوبال تایمز» به نقل از «سون لی»، معاون کمیته قانون‌گذاری کنگره خلق چین شاخه پکن، گزارش داد که پیش‌نویس این مقررات باید مطابق با تجربیات به‌دست آمده از تلاش‌هایی به‌روز شود که در جهت جلوگیری و کنترل بیماری حاصل شده است.

بیش از ۸۲ هزار نفر در چین به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که ابتدا در ماه دسامبر سال گذشته، ازشهر ووهان در ایالت هوبی آغاز شد.

بنا به آمار رسمی چین، کمتر از ۵۰۰۰ نفر بر اثر عوارض ویروس کرونا در این کشور جان سپرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان