لغو برنامه پهپادی در آمریکا برای نظارت بر فاصله‌گذار اجتماعی

این برنامه به دلیل نگرانی‌ها در خصوص حریم خصوصی لغو شد

طرح پلیس شهر کانتیکت در وست پرت، سرو صدای زیادی به پا کرده بود (عکس آرشیوی)- REUTERS/Jean Bizimana

برنامه جنجالی پهپادهای «چشمی در آسمان» که بنا بود ناظر بر اجرای طرح فاصله‌گیری اجتماعی باشد، قبل از انجام اولین پرواز خود، زمینگیر شد. 

طرح پلیس شهر کانتیکت در وست‌ پرت، سرو صدای زیادی به پا کرده و حالا متوقف شده است. 

مرحله آزمایشی این طرح اوایل هفته جاری اعلام شد و قرار بود با مشارکت سرویس اطلاعات مراقبت‌های درمانی «دراگون فلای» اجرا شود. اما این طرح در پی نگرانی‌هایی از حریم خصوصی افراد لغو شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جیم مارپ، از سیاستمداران محلی، گفت: «ما با حسن نیت بنا داشتیم تا در مقابله با ویروس کرونا و نیاز بالقوه برای مدیریت و نظارت امن بر فاصله اجتماعی و تجمعات اقداماتی انجام دهیم، اما برنامه اعلام شده ما سوء‌تعبیر شد و مورد استقبال قرار نگرفت و سوال‌های مضاعف دیگری نیز به همراه داشت. ما نگرانی‌های شما را شنیده‌ایم و به آن توجه می‌کنیم. به همین منظور از موضع خود عقب می‌نشینیم و در مورد تاثیر کامل این تکنولوژی و استفاده از آن در پروتکل اجرایی قانون، بازنگری می‌کنیم.»‌

مایکل پایکارد، از ساکنان وست پورت، گفت: «تصمیم پلیس وست پورت مبنی بر لغو این طرح، پیروزی مردم و آزادی‌های مدنی است. آن‌هم این طور وقت‌ها که (مقامات و مسئولان) از حد خود فراتر می‌روند.»

 دیوید مک گوار، از اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا ( ACLU) گفت: «هیچکس الان کشته و مرده تکنولوژی‌های جدید نظارتی نیست. نیاز مبرم ما در شرایط کنونی به گمان کارشناسان بهداشتی، افزایش ظرفیت‌های آزمایش ویروس کرونا، مهار انتقال ویروس از طریق تدابیر فاصله‌گیری در اجتماع است و حمایت از بیمارستانها که با موجی از بیماران مواجهند.»

© The Independent