ظهور نخستین نشانه‌های ثمربخشی فاصله‌گذاری اجتماعی در نیویورک

شهردار نیویورک: میزان نیاز به دستگاه‌های تنفسی کمتر از پیش‌بینی بود

شهردار نیویورک می‌گوید میزان دستگاه‌های تنفسی در این شهر برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا کافی است-ANGELA WEISS / AFP

 بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک گفت: «در این هفته اختلاف «چشم‌گیری» بین شمار واقعی و پیش‌بینی شده دستگاه تنفس مصنوعی مورد نیاز وجود داشت.»

به گفته بیل دی بلازیو، در حال حاضر شمار بیماران کرونایی متصل به دستگاه تنفس مصنوعی کم‌تر از تعدادی است که پیش‌بینی کرده بودند.

شهردار نیوریوک در مورد ویروس کرونا گفت، شمار بیماران بستری در آی‌سی‌یو که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند «ممکن است حتی رو به کاهش باشد».

مقامات شهر شمار روزانه افراد نیازمند به این دستگاه درمانی حیاتی در این مرحله از همه‌گیری را ۳۰۰ نفر بیش‌تر پیش بینی کرده بودند.

در بیانیه شهردار آمده است: فکر می‌کردیم به تعداد بسیار بیش‌تری دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داریم تا این هفته را پشت سر بگذاریم.

 به گفته آقای دی بلازیو شمار واقعی افراد نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی کمابیش ۱۰۰ نفر در روز است.

این نخستین باری است که شهردار از کافی بودن عرضه دستگاه تنفس مصنوعی برای پاسخ دادن به میزان تقاضا در این هفته سخن گفته است و آن هم تا حدی ناشی از کاهش غیرمنتظره تقاضا بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای دی بلازیو گفت« میزان نیاز خیلی کمتر از میزان مورد انتظار بود ولی روشن است که هنوز به تعداد بیش‌تری نیاز داریم.»

در حال حاضر ۵۵۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی در بیمارستان‌های شهر نیویورک وجود دارد که از این تعداد ۱۳۵ دستگاه را برای آماده‌باش‌های اضطراری در نظر گرفته‌اند. این در حالی است که در آغاز همه‌گیری کرونا ۳۵۰۰ دستگاه تنفس در نیویورک وجود داشت.

از سوی دیگر طبق تحقیق مؤسسه خبری پروپابلیکا، مقامات نیویورک دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات پزشکی ذخیره شده برای همه‌گیری‌های آینده را به مزایده گذاشته بودند، زیرا سازمان بهداشت ایالت نیویورک برای نگه‌داری آن‌ها استطاعت مالی نداشت.

شهردار دی بلازیو از مقامات ایالتی و فدرال تشکر کرد که روز سه‌شنبه در پاسخ به درخواست دستگاه تنفس مصنوعی نیویورک ۵۰۰ دستگاه دیگر از انبارهای ایالت نیویورک به این شهر تحویل دادند. به گفته وی تثبیت میزان بستری شدن در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی «چشم‌گیر» بود.

شهردار در مصاحبه با جان برمن از خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت« در حال حاضر آهنگ افزایش مراجعان بیمارستانی نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی واقعاً کاهش یافته است.»

این وضعیت ۲۴ ساعت بعد از گذشتن میزان تلفات کرونایی نیویورک از مرز ۳۵۰۰ نفر پیش آمده است که از شمار کشته‌شدگان در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بیش‌تر است.

شهردار گوشزد کرد که ممکن است شمار کسانی که در خانه بر اثر ابتلا به کرونا مرده‌اند در این آمار نیامده باشد.

او در مصاحبه با خبرگزاری فاکس‌نیوز گفت: به هیچ وجه نباید شمار مرگ‌ومیری را که درون خانه‌ها بر اثر این پدیده هولناک رخ می‌دهد دست‌کم گرفت.

آقای دی‌بلازیو سپس افزود بازگشت به وضعیت عادی در نیویورک «به هیچ‌وجه نزدیک» نیست، اما فاصله‌گیر اجتماعی «به راستی اثر داشته است».

© The Independent

بیشتر از جهان