آمار واقعی قربانیان کرونا در نیویورک بیشتر از ارقام اعلام شده است

تا کنون بیش از ۱۶ هزار نفر در ایالت نیویورک جان خود را در برابر ویروس کرونا از دست داده‌اند

مقامات اداره بهداشت ایالات نیویورک در آمریکا می‌گویند که بیش از ۹۵۶۲ مورد مرگ تنها در شهر نیویورک بوده است،، ولی اگر به این آمار، تعداد افرادی را نیز که به صورت غیرمستقیم مرتبط با ابتلای به ویروس بوده‌اند اضافه کنیم، شمار قربانیان کووید-۱۹ افزایش چشمگیری خواهد یافت.

هم‌اکنون بیش از ۹۰۵ هزار نفر از کسانی که در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، توسط کادرهای بهداشتی شناسایی شده‌اند و بیش از ۵۲ هزار نفر از آنان نیز جان خود را از دست‌داده‌اند. 

آمارهای جدید می‌گویند که «محتمل است» دلیل مرگ حدود ۴۸۶۵ نفر که بدون آن که در خصوص ابتلا به ویروس کرونا آزمایش شوند، جان باخته‌اند، ابتلا به این ویروس بوده باشد. اما مقامات بهداشتی می‌گویند افراد بسیار زیادی هستند که مرگ آنها ممکن است به صورت غیرمستقیم مرتبط به ویروس باشد؛ افرادی که به دلیل نبود مراقبت‌های بهداشتی کافی یا به دلیل پر بودن بیمارستان‌ها، جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس تحلیلی که روزنامه نیویورک تایمز انجام داده است، این ارقام می‌تواند تا چهار هزار مورد را شامل شود. این تحلیل، شمار افرادی را که از ۱۱ مارس تا ۱۹ ماه آوریل درگذشته‌اند، یا شمار افرادی را که به دلیل شرایط بد سلامتی، جانشان در خطر بوده است، با اعداد مشابه سالهای قبل مقایسه کرده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس یافته‌های این تحقیق، شهروندان این ایالت در این بازه زمانی، چهار برابر زمان‌های دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

به دلیل چنین وضعیتی است که مقامات مرتبط با انتخابات در نیویورک، گفته‌اند که تصمیم دارند در روز چهارشنبه هفته جاری، در خصوص آن که آیا انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در این ایالت برگزار شود یا نه، تصمیم بگیرند. هم اکنون در شهر نیویورک و کل ایالت، مقررات سخت‌گیرانه فاصله‌گیری اجتماعی و در خانه‌ماندن افرادی که کارهای ضروری ندارند، اجرا می‌شود و طی روزهای گذشته آمار افرادی که به بیمارستان‌ها رجوع کرده‌اند، کاهش یافته است. همین امر باعث شده است که فرماندار نیویورک اعلام کند که این ایالت، از نقطه اوج منحنی ابتلا به ویروس کرونا عبور کرده است. 

انتخابات مقدماتی قرار بود در ۲۳ ژوئن برگزار شود. اگر چه برنی سندرز، گفته است که کارزار خود را متوقف کرده است و از جو بایدن حمایت می‌کند، اما گفته است که همچنان مایل است که تا پایان رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات، نامش روی برگه‌های انتخاباتی در شهرهای مختلف باقی بماند. اما قوانین نیویورک این اجازه را می‌دهد که نام کاندیدایی را که به کارزار خود پایان داده است، از روی برگه‌های رای حذف کنند. 

همه اینها نشان می‌دهد که حتی تا پایان ماه ژوئن و یا ژوییه نیز بازگشت شهر و ایالت به حالت عادی محتمل نیست. در عین حال، فرماندار نیویورک گفته است که به تدریج در برخی از نواحی این ایالت و با توجه به رعایت مقررات سخت‌گیرانه فاصله‌گیری اجتماعی، ممکن است برخی از کسب‌وکارها باز شود. ولی مدارس و دانشگاه‌ها تا ماه شهریور همچنان بسته خواهند بود و باز شدن آنها هم موکول به تصمیماتی خواهد بود که طی هفته‌های آینده گرفته خواهد شد.