زوج سالمندی در کنار هم با ویروس کرونا مبارزه کردند

«ما شصت سال است که با هم هستیم و از هم دور نمی‌مانیم»

این زوج هفتاد و چند ساله اوایل آوریل به کرونا مبتلا شدند- St Helen's and Knowsley Teaching Hospitals NHS Trust

یک زوج سالمند که در کنار یکدیگر در بیمارستان علیه بیماری کرونا مبارزه کرده و بهبود یافتند، مورد تحسین کارکنان نظام درمان عمومی بریتانیا قرار گرفتند.

سیدنی و جین مور، که هر دو هفتاد و چند ساله هستند، می‌گویند وقتی در اوایل ماه جاری به آن‌ها گفته شد مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، بدترین وضعیت احتمالی را پیش روی خود دیدند.

این زن و شوهر که بیش از شصت سال کنار هم بوده‌اند، پس از تشخیص بیماری به بیمارستان «ویستون» در «مرزی ساید» انتقال یافتند و پس از بهبود، مرخص شدند.

آقای مور می‌گوید که او و همسرش تصمیم گرفتند مشترکا با بیماری مبارزه کنند و هردو در یک بخش بستری شوند.

آقای مور در تشریح عوارض بیماری، به نشریه «سینت هلن استار» گفت: «این خواست ما بود که با این (بیماری) به طور مشترک و در کنار هم رو‌به‌رو شویم و بیمارستان به این خواست عمل کرد.»

او افزود: «جین نارسایی شنوایی دارد و (کنار هم بودن) کمک می‌کرد بدانیم در چه شرایطی قرار داریم و نگرانی مرا در مورد او تخفیف می‌داد. ما شصت سال از هم دور نبوده‌ایم. از هم دور نمی‌مانیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زوج اکنون در خانه‌شان در «نیوتن-لو-ویلوز» دوره نقاهت را طی می‌کنند و از کارکنان نظام درمان عمومی برای مراقبت‌های «عالی‌شان» سپاسگزاری کرده‌اند.

آقای مور گفت: «نمی‌دانم به چه زبانی  کار کادر پزشکی را توصیف کنم. عالی، مطلع، مهربان. پزشکان و متخصصان عالی بودند.» 

او افزود: «هرگز نمی‌فهمیم چطور این شجاعت را دارید که هر روز وارد مکانی شوید که می‌دانید چه در آن است. تنها می‌توانم بگویم عالی هستید.»

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، اعلام کرده است که در هفته جاری آزمایش واکسن کووید ۱۹ روی انسان آغاز خواهد شد.

آقای هنکاک در کنفرانس خبری روزانه نخست وزیری در روز سه‌شنبه، گفت که دولت «تمام تلاش» خود را برای یافتن واکسن کووید ۱۹ به کار می‌گیرد.

او همچنین اعلام کرد که دولت مبلغ ۲۰ میلیون پوند به تیم پژوهشی دانشگاه آکسفورد، و ۲۲.۵ میلیون پوند به تیم پژوهشی دانشگاه امپریال برای آزمایش‌های مربوط به واکسن کرونا اختصاص داده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی