هم‌صدایی با گاوها برای شکستن سکوت قرنطینه

ساکنان شهر بلپر هر روز راس ساعت مشخصی صدای گاو در می‌آورند تا قرنطینه تحمل‌پذیرتر شود

جاسپر که نخستین بار این ایده را پیشنهاد داد از اینکه طرح او همچنان اجرا می‌شود و با تمسخر مواجه نشد، شگفت‌زده شده است-AFP

روز سردی در آوریل بود و ساعت به ۶:۳۰ بعدازظهر نزدیک می‌شد. انگار جنونی مسری تمام ساکنان شهر بلپر در دربیشایر را گرفته بود، چرا که همه سرهای خود را بالا گرفته بودند و مانند گله‌ای گاو ماغ می‌کشیدند.

گرچه این چندان محتمل به نظر نمی‌رسد، اما ماجرایی است که در طول قرنطینه اجباری بریتانیا در سال ۲۰۲۰، به واقعیت پیوست.

هر بعدازظهر در آن ساعت خاص، «صدها» نفر از ساکنان بلپر سکوت قرنطینه ویروس کرونا را با بازسازی صدای حیوانات اهلی، در هم می‌شکنند.

این رسم عجیب، ابتکار یکی از ساکنان شهر به نام «جاسپر وارد» است که در برنامه زنده شبکه ۵ رادیو بی‌بی‌سی گفت، صدای گاو درآوردن باعث شده در خانه ماندن «کمی قابل تحمل‌تر شود.»

او گفت: «مردم دیوانه این شهر مانند گاوهای مزرعه به مصاف وضعیت جاری رفته‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای وارد گفت، انتظار داشت این طرح او تنها چند روز به طول انجامد، و با «تمسخر او در شبکه‌های اجتماعی» خاتمه یابد.

ولی خلاف آن رخ داد.

ویدیویی خیره‌کننده، کارگران فروشگاهی را نشان می‌دهد که با استفاده از میکروفون‌های فروشگاه فرا رسیدن ساعت ماغ کشیدن را اعلام می‌کنند و از مشتریان ‌می‌خواهند به این مراسم بپیوندند.

آقای وارد که اکنون به قهرمانی در شهر خود تبدیل شده است، گفت: «اکنون این کار سه هفته است که ادامه دارد و هر روز راس ساعت ۱۸:۳۰ صدای ماغ کشیدن ساکنان برمی‌خیزد.»

صفحه‌ توییتری هم برای ثبت ماغ کشیدن شهروندان بلپر ایجاد شده است. بسیاری از شهروندان هم از وسایل ابتدایی دست‌ساز بهره جسته‌اند تا صدای ماغ کشیدن خود را تقویت کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، یکی از ساکنان به نام ایزابل کندی «از روز اول ماغ کشیده» است.

او به این رسانه گفت: «راهی عالی برای گرد هم آوردن مردم است که در این دوران عجیب و غریب، کنار یکدیگر کاری انجام دهند. واقعا بهترین وقت هر روز من است.»

آخرین باری که شهر بلپر به سرخط اخبار بین‌المللی راه یافت، در سال ۲۰۰۱ بود،. در آن سال، این شهر هدیه‌ای را که عبارت بود از یک مجسمه بزرگ به نام «سر آقای سیب‌زمینی» ساخته شده از فایبرگلاس، و از طرف شهر پاتوکت، شهر خواهر بلپر، به آن اهدا شده بود، رد کرد.

در آن زمان، ساکنان شهر بلپر آن مجسمه را «شنیع» توصیف کردند. علی‌رغم اعتراضات آنها، سر آن مجسمه صیقل داده شد و دوباره در سال ۲۰۱۵ به شهر آنها بازگشت. با این حال، نظرات درباره آن هنوز به شدت قطبی است.

© The Independent

بیشتر از جهان