بزرگترین جشنواره آبجو آلمان به علت ویروس کرونا لغو شد 

قدمت مراسم جشنواره اکتبر به سال ۱۸۱۰ بازمی‌گردد 

در دوران همه‌گیری ویروس کرونا و طبق قوانین تعطیلی، تا آخر ماه اوت برگزاری رویدادهای بزرگ ممنوع است - AFP

استان باواریای آلمان روز سه‌شنبه گفت بزرگترین جشنواره فولک جهان موسوم به «اکتبرفست» در این کشور به دلیل تداوم همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد. 

«اکتبرفست» طی برگزاری مراسم دو هفته‌ای که هر ساله در مونیخ برگزار می‌کند، حدود شش میلیون نفر را به این شهر کشانده و بیش از یک میلیارد یورو به درآمد بخش توریسم شهر می‌افزاید. امسال قرار بود که این جشنواره از ۱۹ سپتامبر تا چهارم اکتبر برگزار شود. 

پیشتر و به دنبال تسهیل محدودیت‌های مربوط به قرنطینه و تعطیلی سراسری و کاهش شمار مبتلایان به ویروس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به مردم هشدار داد که گمان نکنند اوضاع عادی شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارکوس سودر، نخست‌وزیر استان باواریا، به روزنامه‌نگاران گفت:‌ «بر اساس وضع موجود، حتی نمی‌توانم تصور کنم که اصلا امکان برگزاری چنین رویداد بزرگی وجود داشته باشد.»

او گفت:‌ «به این نتیجه رسیدیم که ریسک این کار بسیار بالا است. آسان نیست و شرمندگی عظیمی است.»

آقای سودر در توییتی گفت: «تصمیم دشوار دیتر ریتر، شهردار مونیخ:‌ فستیوال آبجو ۲۰۲۰ مونیخ لغو می‌شود. ریسک این کار بسیار بالا است. در این مراسم نه می‌شود فاصله اجتماعی را رعایت کرد و نه می‌شود ماسک زد.»

او نوشت:‌ «زندگی با کرونا به معنای زندگی محتاطانه است تا وقتی که واکسن یا دارو تولید شود.»

آقای ریتر گفت، از این که باعث ناامیدی دو میلیون نفری شده است که برای شرکت در فستیوال آبجو اکتبر از خارج مسافرت می‌کنند، متاسف است.» 

در دوران همه‌گیری ویروس کرونا و طبق قوانین تعطیلی، تا آخر ماه اوت برگزاری رویدادهای بزرگ ممنوع است. کاهش نرخ ابتلا در روزهای اخیر موجب برخی امیدواری‌ها شده و فروشگاه‌ها در شماری از استان‌ها اجازه بازگشایی یافته‌اند. 

به گزارش دویچه وله اما خانم مرکل از مردم آلمان خواست تا محتاط باشند و از افزایش دوباره نرخ سرایت بکاهند. 

 او در یک نشست خبری در برلین در روز دوشنبه گفت:‌ «ما در آغاز همه‌گیری هستیم و هنوز تا خروج از بحران راه درازی در پیش داریم.»

او افزود: «شرم‌آور خواهد بود اگر با چشم باز، دوباره به عود بیماری بیافتیم.»

بنا به داده‌های اطلاعاتی موسسه رابرت کخ، آلمان ۱۴۳ هزار و ۴۵۷ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا و چهار هزار و ۵۹۸ مورد مرگ داشته است. 

قدمت مراسم جشنواره اکتبر به سال ۱۸۱۰ بازمی‌گردد و اولین بار به افتخار عروسی شاهزاده لودویگ، ولیعهد باواریا برگزار شد. آن مراسم شش روز طول کشید و از آن زمان هر ساله در ماه سپتامبر و برای دوره‌ طولانی‌تری برگزار می‌شود. 

* گزارش‌های تکمیلی توسط خبرگزاری‌های دیگر

© The Independent

بیشتر از جهان