ماسک دست‌سازی که از ماسک ان۹۵ بهتر است

یک پرستار اهل تگزاس با استفاده از پارچه‌های معمولی این ماسک را تهیه کرده است

تاکنون خانم آستین و تیم او، ۶۰۰ ماسک تهیه کرده و امیدوارند ۶۵۰۰ ماسک دیگر درست کنند- REUTERS/Luc Gnago

 یک پرستار اهل تگزاس آمریکا، با استفاده از پارچه‌های معمولی، ماسک صورتی را برای حفاظت در مقابل ویروس کرونا طراحی کرده که رتبه بالاتری از ماسک «ان۹۵» گرفته است.   

به گزارش شبکه «کی اس ای تی ۱۲ نیوز»، تامی آستین، پرستار و مدیر عامل بیمارستان دانشگاهی «یونیورسیتی هلث سیستم»، ماه می و در پی پیش‌بینی افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹، کار خود را برای تهیه و ذخیره اضطراری این  ماسک‌‌ها در «سن انتونیو» تگزاس، آغاز کرد.

خانم آستین گفته این ماسک‌ها با پارچه‌ای که از فروشگاه محلی «لوز» خریداری می‌شود، تهیه شده و از راندمان فیلتری تا سقف ۹۹.۵ درصد برخوردار است.      

او افزود: «وقتی با خبر شدیم که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری به جای استفاده از دستمال، ما را قادر به ساختن ماسک کرده، تصمیم گرفتیم که نمونه‌ای از ماسک «ان۹۵» را خودمان بسازیم. ما پارچه «ای سی» برای فیلتر را از هیوستون تگزاس خریده بودیم. این ماسک راندمان فیلتری ۹۹.۵ درصد از یک پارچه و ۹۷۰۸ از پارچه ای دیگر دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم آستین در ادامه گفت: ما با انستیتو تحقیقاتی «سوثوست ریسرچ انستیتو» کار کرده‌ایم تا چیزی تولید کنیم که به لحاظ علمی، محصول خوبی باشد. این محصول، مانع انباشته شدن دی اکسید کربن می‌شود، امری که باعث گیجی و سردرد می‌شود. این ماسک راحت است و برای مدت طولانی می‌توان از آن استفاده کرد.» 

تاکنون خانم آستین و تیم او، ۶۰۰ ماسک تهیه کرده و امیدوارند ۶۵۰۰ ماسک دیگر درست کنند. آنها طرح خود را در اختیار دیگر مراکز و افراد نیازمند، قرار خواهند داد.

خانم آستین در پایان گفت: شنیدن داستان‌های نیویورک و دیگر نقاط از پرستاران، دردناک است. به عنوان پرستار، من خود را حامی مردم می‌دانم و هدف اولیه دست‌یابی به پول و اینگونه مسائل نبوده است. منظور اصلی از تهیه ماسک، حفاظت از مردم است. 

© The Independent

بیشتر از زندگی