دونالد ترامپ: نبرد با کرونا وظیفه مشترک میهن‌پرستانه ما است

واشینگتن، مریلند و ویرجینیا قوانین قرنطینه را اجرا می‌کنند

دونالد ترامپ گفت جان شهروندان در درجه نخست اهمیت قرار دارد-MANDEL NGAN / AFP

در حالی که تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در ایالات‌متحده به بیش از ۱۶۴ هزار نفر رسیده و شمار جان‌باختگان به ۳ هزار و ۲۰۰ نفر نزدیک می‌شود، دونالد ترامپ مبارزه با کرونا در یک ماه آینده را چالشی بزرگ توصیف کرد. او گفت برای پیروزی در این جنگ همه باید نقش آفرینی کنند و این یک وظیفه مشترک میهن‌پرستانه است. 

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه خود از آمادگی ایالات‌متحده برای مواجه با بحران خبر داد و گفت سطح آمادگی آمریکا خوب است.

به گفته ترامپ تا کنون از یک میلیون نفر تست کرونا گرفته شده است و تلاش برای انجام تست‌های بیشتر ادامه دارد. انجام تست و غربالگری یکی از مهمترین گام‌ها در کنترل کووید-۱۹ به‌شمار می‌رود. 

او همچنین از احتمال اجباری شدن استفاده از ماسک برای شهروندان آمریکا در یک دوره زمانی خبر داد. در حال حاضر کشورهایی مانند جمهوری چک شهروندان را ملزم به استفاده از ماسک کرده‌اند و الگوی موفقی در کنترل شیوع بیماری به‌شمار می‌روند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ که هفته گذشته با صدور یک فرمان اجرایی برخی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی را ملزم به تولید دستگاه‌های کمک تنفسی کرد، می‌گوید بیمارستان‌های آمریکا به زودی تعداد بیشتری از این دستگاه‌ها در اختیار خواهند داشت. به گفته رئیس‌جمهور آمریکا ۱۰ کارخانه آمریکایی در حال ساخت این دستگاه‌ها هستند. شرکت‌هایی مانند فورد و ژنرال الکتریک باید در ۱۰۰ روز ۵۰ هزار دستگاه کمک تنفسی تولید کنند.

او همچنین به ساخت کیت‌های ویژه تست کرونا اشاره کرد و گفت این کیت‌ها امکان تشخیص در مدت زمانی کوتاه را فراهم می‌کنند. 

ترامپ قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت‌های تردد برای شهروندان را تا ۳۰ آوریل تمدید کرده و تاکید دارد که برای او جان شهروندان در درجه نخست اهمیت قرار دارد. اس‌بی‌اس به نقل از ترامپ گزارش داد که احتمال اجرای قوانین سخت‌گیرانه‌تر برای مقابله با شیوع گسترده‌تر بیماری وجود دارد. 

در روزهای اخیر برخی منتقدان ترامپ را متهم کرده بودند که با اهمیتی که برای اقتصاد قائل است و با تاکید بر ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی در آینده نزدیک، جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

در حال حاضر علاوه بر نیویورک که وخیم‌ترین وضعیت را از نظر شمار مبتلایان و جان‌باختگان کووید-۱۹ دارد، ایالت‌های بیشتری از جمله مریلند، بخشی از واشینگتن، پایتخت آمریکا و همچنین ویرجینیا، قوانین قرنطینه را اجرا می‌کنند.

بیشتر از جهان