رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ خواهان آزادی از زندان شد

وکلیل پل مانافورت می‌گوید، موکلش در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دارد

پل مانافورت در دادگاه عالی منهتن، ۲۷ ژوئن ۲۰۱۹ - TIMOTHY A. CLARY / AFP

پل مانافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، به دلیل نگرانی از ابتلا به بیماری کرونا خواهان آزادی از زندان شده است.

آقای مانافورت مایل است باقیمانده حبس دو سال و نیمه‌اش را در خانه بگذراند یا دستکم در دوره شیوع کرونا در خانه باشد. 

کوین داونینگ، وکیل آقای مانافورت، می‌گوید موکلش به خاطر سن و بیماری‌های موجود با زمینه‌های قبلی که برای آن دارو مصرف می‌کند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارد. 

آقای داونینگ می‌گوید، دیر یا زود بیماری کرونا در میان زندانیان و نگهبانان زندان لُرِتوی پنسیلوانیا که آقای مانافورت در آن در حبس است، شیوع خواهد یافت.

این تقاضانامه به مایکل کارواجال، رئیس زندان‌های آمریکا، و نسخه‌ای از آن هم به جفری روزن، معاون دادستانی کل، فرستاده شده است و نسخه‌ای از آن نیز در اختیار نشریه پلیتیکو قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای مانافورت در ژوئن سال ۲۰۱۸ به اتهام فرار از پرداخت مالیات، خودداری از افشای حساب بانکی‌اش در خارج از ایالات متحده، تقلب در اظهارات در جایگاه شاهد، و فعالیت پنهانی برای تامین منافع (کشور یا نهادهای) خارجی، به حبس محکوم شد.

قرار است آقای مانافورت در نوامبر سال ۲۰۲۴ آزاد شود.

به گزارش اداره فدرال زندان‌ها، تاکنون ویروس کرونا در ۴۰ زندان و ۹ مرکز تادیبی شیوع یافته است. تاکنون ۳۸۸ زندانی و ۲۰۱ کارمند و نگهبان زندان به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۱۳ زندانی بر اثر عوارض آن جان سپرده‌اند. 

در این میان، «مارتین اشکرلی» و «آر کلی» از «فارما بِرا» نیز به دلیل شیوع کرونا برای رهایی از زندان تقاضا داده‌اند. آقای «اشکرلی» می‌گوید، شاید بتواند در تولید دارویی برای درمان کرونا موثر واقع شود.

© The Independent