آیا زنان آبستن « ناقلان خاموش» ویروس کرونا هستند؟‌

از هر هفت زن آبستن در نیویورک، یک نفر به ویروس کرونا مبتلا بوده است

زنان آبستن علایم کرونا را به طور خفیف‌تر بروز می‌دهند و همین نکته خطر انتقال بیماری را افزایش می‌دهد-ANTHONY WALLACE / AFP

نتایج یک پژوهش محدود نشان می دهد که از هر هفت زن آبستن در نیویورک یک نفر به ویروس کرونا مبتلا بوده، اما بیشتر آنها یا علائمی نداشتند یا ٖعلائم خفیفی داشته‌اند.  

 مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، ۲۱۵ زن آبستن را که از تاریخ ۲۲ مارس تا ۴ آوریل، برای زایمان  به بیمارستان رفته بودند آزمایش کردند که از این تعداد ۳۳ زن به ویروس کرونا مبتلا بودند. جالب این که ۲۹ نفر از آنها هیچ علائمی از جمله تب و سرفه مداوم نداشتند. چیزی که احتمالا آنها را به « ناقلان خاموش» این ویروس کشنده تبدیل می کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این پژوهش، تنها سه نفر از این زنان پس از حضور در بیمارستان علائمی مانند تب از خود بروز دادند. چهار نفر دیگر از مبتلایان نیز در زمان آزمایش ویروس کرونا، تب داشتند. 

به گفته مقام های بیمارستان،  یک زن آبستن نیز که ابتدا نتیجه آزمایش او برای « سارس- کووید۲» ( سندرم حاد تنفسی عامل کووید- ۱۹) منفی اعلام شده بود، پس از زایمان علائم کووید- ۱۹ از خود نشان داد. او سه روز پس از تست اولیه، آزمایش شد که نتیجه آن مثبت بود. 

براساس گزارش مشروح این پژوهش، « این میران شیوع آن را نمی توان به سایر مناطق جغرافیایی با ابتلای پایین تر به ویروس تعمیم داد. اگرچه، می توان آن را موید خطر ابتلای زنان آبستن به کووید- ۱۹  دانست که از خود علائمی هم بروز نمی دهند. علاوه بر این که، شیوع واقعی این ویروس ممکن است به درستی گزارش نشده باشد چرا که  نتیجه منفی تست ویروس سارس کووید- ۲ در مورادی اشتباه است. »

متخصصان هنوز به درستی از خطر کووید- ۱۹ برای زنان آبستن و نوازدانشان اطلاعی ندارند، اما بعضی بیمارستان ها بخش زایمان و نوزادان را از سایر بخش ها مجزا کرده اند تا از ابتلای آنها به ویروس پیشگیری شود. 

طبق گزارش های جهانی، هیج زن آبستنی تاکنون بر اثر ابتلا به ویروس جدید فوت نکرده اما بعضی کشورها از جمله آمریکا و بریتانیا، مواردی از مرگ نوزادان و کودکان را بر اثر این بیماری گزارش کرده اند. 

این مطالعه، بر ضرورت آزمایش های فراگیر و جهانی در این مورد که چگونه افراد می توانند « ناقلان خاموش» باشند، تاکید کرده است. 

این پژوهش همچنین می گوید: « انجام آزمایش های جهانی، مزایای بالقوه ای دارد که به موجب آن  با اطلاع از وضعیت بیمارن کووید- ۱۹، تدابیری در بیمارستان ها برای قرنطینه بخش ها، اختصاص تخت های بیمارستانی، اطلاع رسانی برای مراقبت از نوزادن و نیز راهنمای استفاده از تجهیزات محافظت شخصی اتخاذ شود. دستیابی به اطلاعات بالینی می تواند برای حفاظت از مادران، نوزادان و کادر درمانی در این دوران چالش برانگیز فرصتی مهم فراهم کند »

© The Independent

بیشتر از زندگی