مرگ ۱۹ تن از اعضای کادر پزشکی بریتانیا بر اثر ابتلا به کرونا

حدود ۳۹۶۳ پزشک بریتانیایی در نامه‌ای نسبت به کمبود لوازم حفاظت شخصی در بیمارستان‌ها هشدار دادند

بی‌شک  کادر درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر دنیا بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند - Tolga AKMEN / AFP

وزیر بهداشت بریتانیا اعلام کرده است که در ادامه بالاگرفتن اپیدمی کرونا در این کشور،  ۱۹ نفر از پرسنل مراقبت‌های پزشکی نظام درمانی کشور (ان اچ اس) بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند.

مت هنکاک می‌گوید که تحقیقات در این مورد در جریان است که آیا قربانیان در نتیجه مراقبت از بیماران در خط مقدم مبارزه با کرونا با کووید ۱۹ ، یا در خارج از محل کار در معرض تماس با افراد دارای ویروس بوده‌اند. 

این اعلامیه در پی هشدار اتحادیه پزشکان بریتانیا صادر شده است که می‌گویند تجهیزات حفاظت شخصی در لندن و استان یورکشایر «به گونه‌ای خطرناک کم» است.

آقای هنکاک در برنامه «صبحانه در روز شنبه» شبکه بی بی سی، گفت که «متاسفانه، ۱۹ تن از کارکنان بهداشت جان خود را از دست داده‌اند. با خانواده‌های (قربانیان)، کسانی که خود را در خط مقدم گذاشتند، همدرد» است: «تحقیقات در مورد این که آیا آن‌ها ویروس کرونا را ضمن کار گرفته‌اند یا مثل بسیاری دیگر در جریان دیگر فعالیت‌های زندگی‌شان، در جریان است. البته مشکل می‌توان در این مورد به نتیجه رسید. آنچه مهم است، این است که از کارشان قدردانی می‌کنیم.»

آقای هنکاک که عضو حزب محافظه‌کار است، افزود:«من به ویژه از درصد چشمگیر ابتلا به کووید ۱۹و فوت اقلیت‌های قومی و مردمی که برای کار در نظام درمانی بریتانیا به این کشور آمده‌اند، متعجبم. در واقع ازاین (روند) سخت ناراحتم.»

هشدار (اتحادیه پزشکان بریتانیا) به دنبال انتشار بالاترین مورد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در بریتانیا، داده شده است. تعداد تلفات کرونا در بریتانیا ظرف ۲۴ ساعت گذشته به ۹۸۰ نفر افزایش یافته است.

این رقم که تنها به موارد مرگ و میر در بیمارستان‌های کشور در ۲۴ ساعت گذشته محدود می‌شود، از تعداد تلفات روزانه در اسپانیا و ایتالیا نیز بالاتر بوده است و مجموع قربانیان بیماری کرونا در این کشور را به ۸۹۵۸ نفر رسانده است.

به گفته دِیم دانا کینِر، دبیرکل کالج سلطنتی پرستاران، همه روزه پرستاران به او می‌گویند به پوشش‌های حفاظت شخصی کافی، شامل لوازم ضروری، از جمله مواد ضدعفونی کننده دست، دستکش، پیش‌بند و ماسک صورت، دسترسی ندارند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در برنامه صبحگاهی بی بی سی گفت: «آن‌ها تجهیزات پزشکی کافی و پوشش‌های حفاظت شخصی ندارند. این اولویت نخست پرستاران است که با من درمیان گذاشته‌اند، این که تجهیزات حفاظتی به اندازه کافی در دسترشان نیست.»

در این میان، دکتر عبدالمعبود چودری، متخصص مجاری ادرار و کارشناسی که در گرماگرم شیوع کرونا به بوریس جانسون در مورد نیاز به پوشش‌های حفاظت شخصی برای کارکنان نظام درمانی بریتانیا هشدار داده بود، خود بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ درگذشت.

این متخصص ۵۳ ساله که در بیمارستان هومرتون در محله هَکنی واقع در شرق لندن کار می‌کرد، ماه گذشته در صفحه فیسبوکش به نخست وزیر «التماس» کرد که «تجهیزات حفاظت شخصی در اختیار تک تک کارکنان نظام درمانی کشور» بگذارد.

آقای چودری که از او به عنوان یک «قهرمان» یاد شده است، در هنگام ابتلا به کووید ۱۹ دچار بیماری دیگری نبود. این پزشک متخصص که پس از پانزده روز در بیمارستان رامفورد درگذشت، به آقای جانسون گفته بود: «این حق انسانی کادر پزشکی است که مثل دیگران در جهانی عاری از بیماری در کنار کودکان و خانواده‌شان زندگی کنند.»

آقای جانسون تحت فشار مضاعف قرار گرفته است تا در ارتباط با قصور دولت در فراهم کردن لوازم حفاظت شخصی برای کارکنان خط مقدم نظام درمانی علیه اپیدمی کرونا، اقدام کند.

حدود ۳۹۶۳ پزشک بریتانیایی در یک نامه سرگشاده در نشریه ساندی تایمزهشدار داده‌اند که به خاطر کمبود لوازم حفاظت شخصی «همه روزه زندگی‌شان را در معرض خطر قرار می‌دهند.»

در این نامه که در پایان ماه مارس منتشر شد، گفته شده است که «پزشکان بخش مراقبت ویژه و متخصصان بیهوشی به ما گفته‌اند در شرایطی مسئول درمان‌های بسیار خطرناک پزشکی، از جمله وصل کردن بیماران به دستگاه‌های کمک تنفسی هستند، که تاریخ مصرف ماسک‌هاشان در سال ۲۰۱۵ منقضی شده است.»

© The Independent