در بین حیوانات هم برخی از دیگران «جذاب‌تر» هستند

چشم‌های درشت و رنگ‌های روشن از جمله ویژگی‌هایی است که حیوانات را زیباتر نشان می‌دهد

در این پژوهش، به سنجاب خاکستری آمریکای شمالی در ایتالیا اشاره شده است که بومی آن کشور نیست- Peter Byrne/PA )

یک پژوهش تازه، از فعالان محیط زیست می‌خواهد در کنترل جمعیت جانوران مهاجم، اصل «جذابیت و مقبولیت» آن‌ها را از نظر نیندازند.

دانشمندان واژه «جذابیت» را در این چارچوب، در اشاره به محبوبیت جانوران غیربومی در جامعه و رسانه‌ها استفاده کرده‌اند.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«فرانک کورشان»، پژوهشگر در زمینه بیولوژی محیط‌زیست در مرکز ملی پژوهش‌های علمی پاریس و یکی از مولفان این تحقیق، به ایندیپندنت گفت که فعالان محیط زیست باید متوجه «جذابیت» جانوران در شرایطی که تهدیدات ناشی از آنها را مدیریت می کنند، باشند. 

او افزود، تبعیض و جانبداری می‌تواند باعث شود فعالان محیط زیست «خطرات ناشی از جذابیت برخی جانوران مهاجم را دستکم بگیرند.»

آقای کورشان افزود:«البته اقدامات باید بدون توجه به میزان محبوبیت آن‌ها، مطابق با مقدار لطمه‌ای باشد که جانوران غیربومی مهاجم وارد می‌کنند.

پژوهش‌های گذشته نشان داده است که خصوصیاتی، از جمله چشمان درشت و رنگ‌های روشن، می‌تواند یک نوع حیوان را جذاب‌تر از حیوان دیگر جلوه دهد.

در این پژوهش، به سنجاب خاکستری آمریکای شمالی در ایتالیا اشاره شده است که بومی آن کشور نیست.

در این گزارش همچنین به نوعی اردک بومی آمریکای شمالی که در بریتانیا لانه کرده است، و کاکتوس موسوم به «گلابی خاردار» که از آمریکای مرکزی به اسپانیا آورده شده، به عنوان انواع جانوران و گیاهان غیرمهاجم اشاره شده است که در اماکن جدیدشان با استقبال مردم رو‌به‌رو شده‌اند.

پژوهشگران در این گزارش خاطرنشان کرده‌اند که اصل جذابیت «عاملی بسیار مرتبط به (کنترل) محیط زیست است.»

محققان می‌گویند که این گونه ها غالبا بر تنوع زیستی مناطقی که در آن ظاهر می شوند تاثیر می‌گذارد و افزودند که این دومین عامل بزرگ منقرض‌شدن آنهاست.

© The Independent

بیشتر از زندگی