ایمنی ملکه انگلستان در حین سخنرانی چگونه حفظ شد؟

ملکه از درون کاخ وینزر برای مردم سخنرانی کرد

ملکه الیزابت دوم در یک سخنرانی، به مردم بریتانیا اطمینان داد، در صورت همبستگی می‌توانند بر ویروس کرونا غلبه کنند- ADRIAN DENNIS / AFP

ملکه انگلستان بعد از آن که اقدامات احتیاطی زیادی برای حفظ ایمنی انجام گرفت، در بحبوحه شیوع جهان‌گستر کرونا، برای مردم سخنرانی کرد.

ملکه الیزابت دوم روز یک‌شنبه از طریق تلویزیون و در یک سخنرانی خارج از روال، به مردم بریتانیا اطمینان داد، بر ویروس کرونا « در صورت حفظ همبستگی و قاطعیت می‌توان غلبه کرد.»

ملکه ۹۳ ساله انگلستان گفت: «می‌خواهم از همه کسانی که در خط مقدم خدمات بهداشت ملی قرار دارند و همچنین خدمه مراقبت‌های درمانی و آن‌هایی که وظایفی اساسی را انجام می‌دهند، تشکر کنم، آن‌هایی که با از خودگذشتگی همچنان وظایف روزمره‌شان را در خارج از خانه انجام می‌دهند تا از همه ما پشتیبانی کنند.» و سپس با تأکید بر اهمیت فاصله‌گیری اجتماعی گفت: «هم‌چنین می‌خواهم از همه شما که در خانه مانده‌اید تشکر کنم که با این کار به حفظ افراد آسیب‌پذیر کمک می‌کنید و نمی‌گذارید بسیاری از خانواده‌ها دچار درد و غمی شوند که هم‌اکنون به علت از دست دادن عزیزان برای برخی پیش آمده است.»

البته ملکه و دربار، پیش از آن‌که از کل کشور و شهروندان بابت رعایت دستورهای ایمنی و بهداشت قدردانی کنند، برای آن که سلامت خود درباریان حفظ شود از یک فیلم‌بردار برای تصویربرداری این سخنرانی استفاده کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش بی‌بی‌سی سخنرانی از قبل ضبط شده ملکه را فقط یک فیلم‌بردار تصویربرداری کرد که از لباس ایمنی شامل ماسک و دستکش استفاده می‌کرد و سایر کارکنان فنی از اتاق دیگری کارها را انجام می‌دادند.

به گزارش نشریه پیپل، خود ملکه اتاق نشیمن سفید در کاخ وینزر را برای ضبط سخنرانی انتخاب کرد زیرا « به قدر کافی بزرگ است که فاصله کافی بین ملکه و فیلم‌بردار وجود داشته باشد.»

ملکه انگلستان که طی ۶۸ سال سلطنت‌اش فقط پنج بار چنین سخنرانی‌های خارج از روال انجام داده است همچنین به همسانی‌ها و ناهمسانی‌های وضعیت در دوران شیوع جهان‌گستر کرونا و دوران جنگ جهانی دوم اشاره کرد.

ملکه الیزابت دوم گفت: «به یاد نخستین سخنرانی تلویزیونی‌ام افتادم که در سال ۱۹۴۰ با کمک خواهرم انجام دادم. بچه بودیم و از این جا در وینزر برای بچه‌هایی سخنرانی کردیم که به خاطر حفظ جان‌شان آن‌ها را از خانه‌شان به جای دیگری انتقال داده بودند. امروز هم بار دیگر بسیاری در غم از دست‌ دادن عزیزان‌شان نشسته‌اند.» و در ادامه افزود که این چالش ماهیت «متفاوتی» دارد.

او در ادامه گفت: این بار با تمام کشورهای جهان در تلاشی مشترک همبستگی داریم و با استفاده از پیشرفت‌های علمی و همدلی غریزی راه درمان را پیدا می‌کنیم.»

او در خاتمه نیز به بیش از ۲۳ میلیون بیننده سخنرانی‌اش خاطرنشان کرد: « موفق می‌شویم و این موفقیت به یکایک ما تعلق خواهد داشت»

سخنرانی ملکه در حالی انجام گرفته است که پسرش شاهزاده چارلز همچنان در حال بهبودیابی از بیماری کرونا است.

© The Independent

بیشتر از جهان