بحران کرونا؛ درخواست بیل گیتس برای تمدید دوران قرنطینه

«ایالات متحده برای مبارزه با کرونا باید ده هفته دیگر در قرنطینه بماند»

 

بیل گیتس در زمره ثروتمندترین افراد دنیاست - MICHAEL COHEN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP 

آقای گیتس در مقاله‌ای در نشریه واشنگتن پست، می‌گوید که موفقیت (در شکست دادن کرونا) مستلزم اتحاد و همبستگی کشور در پیوند با یک راهبرد (قرنطینه) است.

هریک از ایالت‌های آمریکا توصیه‌های خودش را به شهروندانش می‌کند، و تنها پنج ایالت به ساکنانشان دستور قرنطینه داده‌اند که در جریان آن، مردم تنها برای نیازهای ضروری می‌توانند از خانه خارج شوند.

آقای گیتس می‌نویسد که این وضع باید عوض شود:«نخست باید یک راهبرد واحد و سراسری برای قرنطینه به اجرا درآید. به رغم درخواست‌های مکرر کارشناسان پزشکی، هنوز برخی ایالات و مناطق قرنطینه را به طور کامل به اجرا نگذاشته‌اند.»

«در برخی ایالات، پلاژها بازند و در برخی دیگر، رستوران‌ها هنوز بر سر میزها مشتری می‌پذیرند.»

آقای گیتس می افزاید که «هرگونه سردرگمی در این مورد تنها مصائب اقتصادی را طولانی‌تر می‌کند و احتمال بازگشت ویروس و مرگ‌های بیشتر را افزایش می‌دهد.» 

بنیانگذار شرکت مایکروسافت، خواستار افزایش موارد آزمایش ابتلا به کرونا شده است و واکنش ایالت نیویورک را در مبارزه با کووید۱۹ ستوده است. در حال حاضر، در ایالت نیویورک روزانه ۲۰ هزار نفر مورد آزمایش ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند.

او همچنین آزمایش کرونا توسط خود افراد مظنون به بیماری در سیاتل را که خطر ابتلای کادر پزشکی را به ویروس کرونا کاهش می‌دهد، ستود و نوشت:«امیدوارم این و دیگر ابداعاتی که در زمینه آزمایش کرونا انجام گرفته است، به زودی در سراسر کشور اجرا شود.»  

آقای گیتس ضمن قدردانی از دولت برای مذاکره و معامله با موسسات تولید دارو، اظهار امیدواری کرده است که ظرف هجده ماه آینده واکسن کرونا وارد بازار شود.

او می‌نویسد: «این که دولت در هفته جاری با دستکم دو شرکت دارویی برای تولید واکسن وارد معامله شده است، نشانه‌ای عالی است . امیدوارم جزئیات بیشتری در این مورد منتشر شود.»

دکتر آنتونی فاوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی که در صدر هیئت واکنش دولت در مورد کرونا قرار دارد، ضمن تکرار اظهارات آقای گیتس، گفته است که نمی‌داند به چه دلیل ایالات مختلف آمریکا برای مقابله با ویروس با یکدیگر همکاری نمی‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای فاوچی به شبکه خبری سی ان ان گفت:«می‌دانید، تنش میان اختیارات دولت مرکزی و حقوق ایالت‌ها چیزی است که نمی‌خواهم وارد جزئیاتش بشوم، اما اگر به آنچه در کشور می‌گذرد نگاه کنید، نمی‌فهمم چرا آن را (قرنطینه سراسری) انجام نمی‌دهیم.»

به گزارش دانشگاه جانز هاپکینز که روند تاثیرات ویروس را دنبال می‌کند، تا کنون بیش از ۲۷۰.۴۷۳ نفر در آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۶۸۸۹ نفر بر اثر عوارض آن درگذشته‌اند.

© The Independent