نامزد آبستن بوریس جانسون می‌گوید علایم ویروس کرونا را داشته

نخست وزیر بریتانیا هفته گذشته به ویروس کرونا مبتلا شد

بوریس جانسون و کری سیموندز اواخر سال میلادی گذشته نامزد کردند- Tolga AKMEN / AFP

کری سیموندز، نامزد بوریس جانسون که اکنون آبستن است، در توییتی نوشته  است که «علایم ابتلا به ویروس کرونا» را داشته است.

خانم سیموند که از زمان ابتلای آقای جانسون به کووید-۱۹ جدا از او زندگی می‌کند، گفته است که خودش هنوز آزمایش کرونا نداده است. 

او در حساب توییتری‌اش نوشته است: «هفته پیش را با علایم ویروس کرونا در رختخواب گذراندم.  نیازی به آزمایش کرونا نداشتم و بعد از چند روز استراحت، حالا قوی شدم و رو به بهبود هستم.»

او گفته است که ابتلا به ویروس کووید-۱۹ همزمان با آبستنی «قطعاً نگران کننده» است، اما در عین حال به زنانی که شرایط مشابهی دارند، توصیه کرده است تا برای دستیابی به راهنمایی‌های لازم به وب سایت کالج سلطنتی زنان و زایمان (RCOG)، رجوع کنند.

آقای جانسون در ۲۷ ماه مارس گذشته به ویروس کرونا مبتلا شد و حالا بیش از یک هفته است که در قرنطینه به سر می‌برد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست وزیر بریتانیا گفته است نشانه‌های خفیفی داشته است، اما هرچند «حالش بهتر» است، به علت تب شدید، به او توصیه شده است که همچنان در قرنطینه بماند.

نادین داریس، وزیر بهداشت، که اخیراً از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته است، می‌گوید که در طول بیماری خانم سیموند مرتب با او در تماس بوده است. 

خانم داریس در توییتی نوشت: «او علایم و نشانه‌های کلاسیک بیماری #کووید-۱۹ را از خود نشان داده است که خیلی‌ها آن را تجربه می‌کنند. او اکنون رو به بهبودی است و روز به روز قوی‌تر می‌شود.»

در حالی که به نظر نمی‌رسد زنان باردار بیش از دیگران به این بیماری مبتلا شوند، آبستنی، سیستم ایمنی بدن و در مجموع واکنش بدن به عفونت‌های ویروسی را تغییر می‌دهد.

بر اساس راهنمای «آر سی او جی»، عفونت‌های ویروسی «ممکن است در مواردی نشانه‌های جدی‌تری داشته باشد و این در مورد کووید-۱۹ نیز صدق می‌کند.»

این راهنما می‌گوید که هر چند خطر در کل ناچیز است، اما متخصصان بهداشتی باید به دنبال علایم جدی‌تر کووید-۱۹، از جمله ذات الریه و کمبود اکسیژن، در زنان باردار مبتلا به این ویروس باشند.  

همزمان، به گفته «آر سی او جی»، به باور متخصصان، نوزادن در طول دوران بارداری و پیش از تولد در معرض خطر ابتلا به کووید-۱۹ نیستند. 

در حال حاضر اطلاعات و شواهدی مبنی بر افزایش خطر سقط جنین در زنان باردار نیز در دست نیست. 

مرکز بهداشت عمومی انگلستان گفته است که زنان باردار باید «جهت احتیاط»، از توصیه دولت مبنی بر حفظ فاصله اجتماعی و نیز دوری از اماکن عمومی پیروی کنند. 

این سازمان همچنین گفته است: «اگر در سه ماهه سوم (بیش از ۲۸ هفته حاملگی) هستید، به ویژه می‌بایست فاصله اجتماعی را رعایت کنید و نیز تماس با دیگران را به حداقل برسانید.»

*گزارش‌های تکمیلی از PA

© The Independent

بیشتر از جهان