نیویورک؛ جریمه قانون‌شکن‌هایی که فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند

تاکنون یک مرد برای نقض قانون فاصله‌گذاری اجتماعی بازداشت شده است

این جریمه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود - Spencer Platt/Getty Images/AFP

بیل د-بلازیو شهردار نیویورک گفت آن دسته از ساکنان شهر که مقررات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، جریمه می‌شوند. 

این جریمه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود. 

به پلیس گفته شده در صورتی که متوجه شود مردم در تعداد بالا و به طور مکرر از زمین‌های بازی و ورزش استفاده می‌کنند، پارک‌ها و زمین‌های بازی را ببندد و حلقه‌های بسکتبال و دروازه‌های فوتبال را جمع کند. 

از کاربران مترو خواسته شده که سوار واگن‌های شلوغ نشوند و صبر کنند تا قطار خلوت‌تری از راه برسد. شهردار نیویورک از مردم خواست در صورت مشاهده قطارهای شلوغ، با شماره ۳۱۱ تماس بگیرند. 

آقای د-بلازیو گفت:‌ «ماموران پلیس ابتدا فرصت کامل برای تذکر کلامی را به مردم می‌دهند و اگر گوش نکنند، آنوقت جریمه می‌شوند. من نمی‌خواهم در این دورانی که همه تحت فشار اقتصادی هستند کسی جریمه شود، اما اگر تا حالا پیام ما را دریافت نکرده باشند و با تذکر پلیس هم که رو در رو به آنها می‌گوید "نمی‌خواهم جریمه‌ات کنم ولی اگر این کار را متوقف نکنی جریمه می شوی" هم گوش نکنند، آن وقت است که چنین فردی باید جریمه شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاکنون یک مرد برای نقض قانون فاصله‌گذاری اجتماعی بازداشت شده است. واسیل پاندو، در یک کلوب که از بیرون تعطیل به نظر می‌آمد، مشغول نوشیدن و قمار بود که بازداشت شد. این کلوب را همسایه‌های محل به پلیس اطلاع دادند و گفتند افرادی در آنجا جمع شده‌اند که در حال بازی و نوشیدن هستند. 

 شهر نیویورک تا روز یکشنبه با ۳۲ هزار و ۳۰۸ مورد تاییدشده ابتلا  و ۶۷۸ مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا، سخت‌ترین آسیب را در ایالات متحده از این همه‌گیری متحمل شده است. 

برای رسیدگی به این ابتلای انفجاری در شهر نیویورک، بیمارستان "مانت سینای" و سازمان امدادرسان "ساماریتان پرس"، بیمارستان‌های موقت در "سنترال پارک" برپاکرده‌اند، تا بیمارانی که در بیمارستان‌های شهر جایی برایشان پیدا نشده را بستری کنند. 

نشریه پولیتیکو گزارش داد که مسئولان شهر آمبولانس‌های اضافی و کارکنان اورژانس بیشتری را در نظر خواهد گرفت و قایق‌های مسیر جزیره استیتن، به یک بار در ساعت که از نیمه شب آغاز می‌شود، محدود خواهند شد. 

© The Independent