نتانیاهو و همکاران‌اش به قرنطینه خانگی رفتند

نخست‌وزیر اسرائیل پس از ابتلای یکی از دستیاران‌اش به کرونا، خود را قرنطینه کرد

در اسرائیل ۴۳۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۵ نفر در این کشور بر اثر این بیماری جان باخته‌اند-GALI TIBBON / AFP / POOL

بنیامین نتانیاهو و کارمندانش تا زمانی که نتیجه آزمایش ابتلا به ویروس کرونا برای آنها مشخص شود خود را قرنطینه کرده‌اند. این اقدام آنان پس از آن است یکی از دستیارهای نزدیک آقای نتانیاهو به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شد. 

ریوکا پالوخ مشاور نخست‌وزیر اسرائیل درباره امور مربوط به یهودیان ارتدوکس افراطی است و همراه با همسرش به کووید-۱۹ مبتلا شده است. 

رهبر ۷۰ ساله اسرائیل، در تاریخ ۱۵ مارس آزمایش کرونا داده و نتیجه آزمایشش منفی اعلام شده بود اما قرار است بار دیگر در روز سه‌شنبه آزمایش دهد. 

دفتر آقای نتانیاهو به ایندیپندنت گفت که به عنوان اقدام پیشگیرانه «تصمیم گرفت که خود و کارمندانش تا زمان تکمیل تحقیقات اپیدمیولوژیک در قرنطینه بمانند.» 

دفتر  نخست‌وزیر اسرائیل گفت تحقیقات اولیه نشان داد که نیازی به قرنطینه کامل و ۱۴ روزه آقای نتانیاهو نیست چرا که در ارتباط مستقیم با خانم پالوخ نبوده است.

بیانیه فوق می‌گوید: «تحقیقات اولیه‌ نشان داده که طی دو هفته گذشته، نخست‌وزیر و خانم پالوخ هرگز به شکل همزمان در یک اتاق نبوده‌اند. تحقیقات همه‌گیری‌شناسی ادامه دارد.»

در اسرائیل ۴۳۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۵ نفر در این کشور بر اثر این بیماری جان باخته‌اند و این آمار موجب تعریف قیدوبندهای قرنطینه شده است از جمله شهروندان حق ندارند به فاصله دورتر از صدمتری خانه‌هایشان بروند مگر برای موارد کاملا ضروری. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای نتانیاهو قرار بود روز دوشنبه درباره قرنطینه بخش‌هایی از کشور با مسئولان مذاکره کند چرا که وزارت بهداشت این کشور هشدار داده که شمار موارد مرگ ممکن است به هزاران نفر برسد. 

در صورتی که جواب آزمایش نتانیاهو مثبت اعلام شود، او و تمام کارکنانش و همچنین بنی گانتص، فرمانده پیشین ارتش و رقیب اصلی انتخاباتی او، مجبور خواهند بود خود را قرنطینه کنند. 

آقای گانتس شب یکشنبه برای مذاکره درباره توافق دولت وحدت هشت ساعت را با آقای نتانیاهو سپری کرد. 

آقای گانتس در راس یک ائتلاف میانه‌روی احزاب به نام «آبی و سفید»، در سه انتخابات بدون نتیجه طی سال گذشته، هم ردیف حزب لیکود آقای نتانیاهو قرار گرفت. 

ائتلاف گانتس پیوستن به نخست‌وزیر در تشکیل دولت ائتلافی را رد کرده و گفته بود به علت سه پرونده جاری مربوط به فساد مالی نتانیاهو، حاضر به همکاری با او نیست. آقای نتانیاهو اتهاماتش را رد کرده است. 

ائتلاف آقای گانتس که رسما طی آخر هفته از بین رفت، حزب جدیدی را تشکیل می‌دهد که مایل به ورود به شراکت در قدرت باشد. 

فرمانده سابق ارتش اسرائیل روز پنج‌شنبه با حمایت لیکود و احزاب ائتلافی به سمت سخنگوی پارلمان انتخاب شد و این خشم اتحاد خود او را برانگیخت. 

آقای نتانیاهو بارها پیشنهاد دولت وحدت ملی را برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا ارائه کرده و وعده داده که ظرف مدت توافق‌شده از نخست‌وزیری کناره‌گیری کند و آقای گانتس به جای او قرار گیرد. 

© The Independent

بیشتر از جهان