مرگ ۲۵۱۷ نفر در اثر کرونا؛ ویروس از طریق هوا منتشر نمی‌شود

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید صداوسیما شایعه و اطلاعات غلط منتشر می‌کند

سخنگوی دولت می گوید نیازی به استفاده از ماسک از سوی مردم نیست چرا که ویروس کرونا از طریق هوا منتشر نمی‌شود- ایرنا

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران آخرین امار ابتلا به کرونا در ایران را تا ظهر امروز (شنبه) اعلام کرده است. بر این اساس تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند: «بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸ نفر رسید.»

وزارت بهداشت از بهبود ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز خبر داده است.

در یک روز گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز جان خود را از دست دادند و به این ترتیب آمار قربانیان این ویروس به ۲۵۱۷ نفر افزایش یافته است. علاوه بر این قربانیان، ۳۲۰۶ نفر دیگر نیز در شرایط بحرانی به‌سر می‌برند و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

ستاد ملی مقابله با کرونا در روز شش فروردین طرحی به نام «فاصبله گذاری اجتماعی» را در سراسر کشور آغاز کرد و مراکز تجمعی شهرها را تعطیل و مقررات منع سفرهای برون شهری وضع کرد. این مقررات بنا بود تا روز ۱۵ فروردین اجرایی شود.

امروز، علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران گفته است که این طرح تا روز ۲۰ فروردین‌ماه تمدید شده است.

ربیعی که به جز سخنگویی دولت، مسئولیت اطلاع‌رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا را نیز به عهده دارد از صدا و سیما به دلیل انتشار اخبار غیرعلمی و شایعه انتقاد کرده است. او گفته است که نیازی به استفاده از ماسک از سوی مردم نیست چرا که ویروس کرونا از طریق هوا منتشر نمی‌شود و «بر اساس پروتکل‌های بین المللی و اطلاعات علمی، ماسک هیچ کمکی به پیشگیری از انتقال این ویروس برای جمعیت عادی نخواهد کرد.»

بیشتر از