آمار تلفات کرونا در بریتانیا به ۴۶۳ نفر افزایش یافت

این افزایش تلفات در حالی رخ داده که شاهزاده چارلز بلندپایه‌ترین مقام مبتلا به کرونا در بریتانیا است

طبق اعلام سازمان ملی خدمات بهداشتی بریتانیا، یکی از جان‌باختگان ۴۷ ساله بود و هیچ گونه بیماری اساسی نداشت - TOLGA AKMEN / AFP

پس از آن که مقامات بریتانیا گزارش دادند در ۲۴ ساعت گذشته کرونا ۲۸ نفر دیگر را هم از پای در آورده، شمار تلفات کووید ۱۹ در این کشور به ۴۶۳ نفر افزایش یافت.

طبق اعلام سازمان ملی خدمات بهداشتی، یکی از جان‌باختگان ۴۷ ساله بود و هیچ گونه بیماری اساسی نداشت. ولی بقیه و از جمله فردی که ۹۶ سال سن داشت همگی مشکلات بهداشتی اساسی داشتند. اطلاع‌رسانی به خانواده‌های فوت‌شدگان هم انجام گرفته است.

این در حالی است که قانون اختیارات اضطراری برای مقابله با این ویروس در بریتانیا به تصویب رسیده است. لایحه کرونا ویروس ۲۰۲۰ به سرعت در وست‌مینستر به تصویب رسید و به مدت دو سال به وزرا، شوراها، متخصصان بهداشت و پزشک قانونی اختیارات گسترده‌ای می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اقدامات به سرعت و در عرض سه روز انجام گرفت و این نگرانی را برانگیخته است که مبادا نظارت بر برخی مقامات را کاهش دهد و بر آزادی‌های مدنی اثر منفی بگذارد.

کاهش دادن شمار پزشکان لازم برای بستری‌سازی اجباری مبتلایان به بیماری‌های روانی، از دو پزشک به یک پزشک و برخوردار شدن پلیس از اختیارات وادار کردن مبتلایان کووید۱۹ به خودقرنطینگی، از جمله تغییراتی است که صورت گرفته است.

لرد بتل وزیر بهداشت از دست‌اندرکاران تدوین این لایحه و تصویب سریع آن در مجلس متشکل از سایر احزاب «عمیقاً تشکر کرد» و گفت که سایر احزاب هم «در کل فرایند همکاری و پشتیبانی کردند.»

او افزود: می‌خواهم از دست‌اندرکاران مجلس عوام و مجلس اعیان تشکر کنم که به رغم خطرات چشم‌گیری که برای خودشان وجود دارد، در این جا حاضر هستند و برای این سازماندهی چشم‌گیر مسئولیت‌پذیری حیرت‌انگیزی به خرج دادند.

از سوی دیگر طبق اعلام کاخ کلارنس هاوس نتیجه آزمایش کرونا شاهزاده ولز مثبت شده است و به این ترتیب شاهزاده چارلز بلندپایه‌ترین مقامی است که در بریتانیا به این بیماری مبتلا شده است.

به گفته یک سخنگو، شاهزاده چارلز ۷۱ ساله دارای «نشانگان خفیف» بیماری کووید ۱۹ است و از وضعیت سلامتی و روحیه مطلوبی برخوردار است و در برکهال واقع در اسکاتلند در وضعیت خودقرنطینگی قرار دارد.

به گفته یکی از منابع خبری «طبق نظر پزشکان احتمال ضعیفی وجود دارد که بیماری وی جدی‌تر شود.»

© The Independent

بیشتر از جهان