ویروس کرونا؛ بریتانیا روادید مسافران معطل‌مانده را تمدید می‌کند

روادید آنهایی که نمی‌توانند به کشورشان بازگردند تا ۳۱ ماه می تمدید می‌شود

وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد روادید خارجیانی را که به دلیل شیوع کرونا نمی‌توانند به کشورشان برگردند تمدید می‌کند - Adrian DENNIS / AFP

وزارت کشور بریتانیا اعلام کرد روادید خارجیانی را که به دلیل شیوع کرونا نمی‌توانند به کشورشان برگردند تمدید می‌کند.

این خبر در حالی منتشر شده است که برخی نگران بودند که مبادا به رغم ممنوعیت مسافرت، ناچار به ترک بریتانیا شوند.

آن دسته از اتباع خارجی که روادید ورود بریتانیا در گذرنامه‌شان از ۲۴ ژانویه به بعد منقضی شده باشد و به خاطر ممنوعیت‌های مسافرتی یا خودقرنطینگی  قادر به ترک بریتانیا نیستند، در صورت تمایل به تمدید اقامت‌شان باید به وزرات کشور بریتانیا خبر بدهند.

مدت تمدید تا ۳۱ ماه مه خواهد بود، اما مقامات وضعیت متقاضیان را مرتباً بررسی خواهند کرد و در صورت نیاز مدت تمدید را افزایش خواهند داد.

این در حالی است که ایندیپندنت چند روز پیش گزارشی ناراحت‌کننده در مورد پیرزنی مبتلا به سرطان ریه منتشر کرده بود که به رغم  تعطیلی تمام پروازها به دلیل شیوع ویروس جهان‌گستر کرونا، وزارت کشور بریتانیا هفته پیش به وی اعلام کرده بود باید به کشورش اوکراین برگردد.

از سوی دیگر وکلای مهاجرت هم  وزارت کشور بریتانیا را تحت فشار فزاینده‌ای قرار داده بودند که  ضوابط مهاجرتی خود را به روزرسانی کند تا خارجیانی که نمی‌توانند به کشورشان برگردند، نقض‌کننده قانون مهاجرت به شمار نیایند.

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا گفت درخواست‌کنندگان تمدید روادید باید به محض برقراری پروازها و رفع محدودیت‌های مرزی به کشورشان برگردند ولی  تا آن زمان برای کسانی که با وزارت کشور تماس گرفته باشند هیچ گونه مقررات الزام‌آور مهاجرتی اعمال نمی‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت: بریتانیا همچنان به سلامت و راحتی مردم اولویت می‌دهد و کسی بابت وضعیتی که خارج از اختیار وی است، مجازات نخواهد شد. می‌خواهیم با تمدید روادید افراد، خاطر آن‌ها را آسوده کنیم و همچنین تضمین کنیم که دست‌اندرکاران خدمات حیاتی به کارشان ادامه دهند.

گروه مهاجرتی تخصصی کووید۱۹ نیز در وزارت کشور بریتانیا تشکیل شده تا فرایند رسیدگی به کار دارندگان روادید تا «حد امکان ساده» باشد.

افرادی که چنین وضعیتی دارند می‌توانند منقضی شدن روادیدشان را به نشانی پست الکترونیکی [email protected]  خبر بدهند.

© The Independent

بیشتر از جهان