پنج درصد کل مبتلایان به کرونا در جهان در ایالت نیویورک هستند

شمار مبتلایان کرونا در ایالت نیویورک به ۲۰ هزار نفر افزایش یافته است

کادر پزشکی یکی از بیمارستان‌های بروکلین، نیویورک - Angela Weiss / AFP

در پی گسترش بیماری کووید۱۹، فرماندار ایالت نیویورک، اندرو کومو، از بیمارستان‌ها خواست ظرفیت‌شان را دو برابر کنند. در روز دوشنبه شمار افرادی که ابتلای آن‌ها به ویروس کووید ۱۹ در کل این ایالت آمریکا محرز شده است، با ۵۷۰۰ نفر افزایش، به ۲۰۸۷۵ نفر رسید.

نیویورک اکنون کانون شیوع این بیماری در ایالات متحده است. در حالی که انجام آزمایش کرونا در کشور رو به افزایش است و سرعت گسترش بیماری هم شدت گرفته است، شمار مبتلایان در کل ایالات متحده از ۴۶ هزار نفر گذشته است.

شهر نیویورک با ۱۲۳۰۵ مورد ابتلای محرز به کرونا در روز دوشنبه، بیش‌ترین شمار مبتلایان را دارد. هم‌اکنون روزانه به طور متوسط ۱۶ هزار آزمایش ویروس کرونا در آمریکا انجام می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندرو کومو در روز دوشنبه اعلام کرد: «دیروز حدود ۲۵ درصد از کل آزمایش‌های آمریکا در اینجا انجام گرفت.»

او گفت: «روند رو به افزایش است و موج همچنان در حال اوج گرفتن است.  برای پایین آوردن میزان ابتلا و افزایش دادن ظرفیت بیمارستان‌ها باید کار زیادی انجام دهیم.»

کرونا در نیویورک جان ۱۵۷ نفر را گرفته است و ۲۶۵۳ نفر (۱۳ درصد کل مبتلایان بستری در بیمارستان‌های آمریکا) همچنان در بیمارستان بستری هستند.

به گفته آقای کومو، تقریباً یک چهارم بیماران کرونایی بیمارستان‌ها در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

طبق پیش‌بینی مقامات بهداشت نیویورک، برای همگامی با گسترش کووید۱۹، بالغ بر ۱۱۳ هزار تخت بیمارستانی لازم است، و همچنین برآورد کرده‌اند که بیش از ۱۵ هزار واحد مراقبت ویژه لازم دارند.

با رسیدن ۴۰۰ دستگاه کمک تنفس از انبارهای ملی به نیویورک، بیل دی بلازیو، شهردار این شهر، شب دوشنبه از کمک‌های کاخ سفید استقبال کرد.

او گفت: «به هزاران دستگاه کمک تنفس نیاز داریم. اما زمان مهم است و با این کار، می‌توانیم زمان بخریم.»

آقای دی‌بلازیو تأیید کرد که همین هفته در مرکز جاویتس و بیمارستان تخصصی کلر در جزیره روزولت، ظرفیت اضافی فراهم می‌شود.

© The Independent