ترامپ برای درمان کرونا خواستار استفاده فوری از داروی ضدمالاریا شد

کارشناس ممتاز بهداشت گفته است که شواهد تاثیر این دارو تاکنون تنها مبتنی بر نقل قول است

ترامپ در گفتگوی مطبوعاتی با روزنامه نگاران در کاخ سفید- AFP

دونالد ترامپ  خواستار استفاده فوری از داروی ضد مالاریا برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا شد. این در حالی است که کارشناس ممتاز بهداشت رئیس جمهوری آمریکا گفته است که شواهد تاثیر این دارو تاکنون تنها مبتنی بر نقل قول است. 

صبح شنبه رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشت:‌ «هیدروکسیکلوروکوین و آزیترومایسین در صورتی که با هم استفاده شوند، این فرصت را دارند که به یکی از موثرترین عوامل در تاریخ پزشکی جهان تبدیل شوند. سازمان غذا و داروی آمریکا کوه‌ها را جابه‌جا کرده و کار عظیمی انجام داده است. متشکرم! امیدوارم که هر دوی این داروها فورا مورد استفاده قرار گیرند. مردم دارند جان می‌دهند. سریع عمل کنید و خداوند نگهدار همه باشد!»

 هیدروکسیکلوروکوین یک داروی ضدمالاریا است و آزیترومایسین یک آنتی‌بیوتیک است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ روز پنجشنبه گفته‌ بود که هیدروکسیکلوروکوین می‌تواند یک داروی احتمالی برای ویروس کرونا باشد. پس از آن بود که دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد رئیس جمهوری آمریکا در مبارزه با کووید-۱۹، این نظر را علنا رد کرد. ویروس کرونا در ایالات متحده دست‌کم ۱۸ هزار نفر را آلوده کرده است و بیش از ۲۷۰ نفر را کشته است. 

 روز پنجشنبه رئیس جمهوری آمریکا گفت:‌ «می‌خواهم چیزی را بگویم که به نظر من بسیار مهم است. سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از این داروها را برای شمار چشمگیری از بیماران تایید کرده است. ما دارویی داریم به نام کلوروکوئین. هیدروکسیکلوروکوین مشتقی از آن است که شنیده‌ام حتی بهتر است.»

دونالد ترامپ ( در صفحه تویتر خود نوشته است) :‌

هیدروکسیکلوروکوین و آزیترومایسین در صورتی که با هم استفاده شوند، این فرصت را دارند که به یکی از موثرترین عوامل در تاریخ پزشکی جهان تبدیل شوند. سازمان غذا و داروی آمریکا کوه‌ها را جابه‌جا کرده و کار عظیمی انجام داده است. متشکرم! امیدوارم که هر دوی این داروها فورا مورد استفاده قرار گیرند. مردم دارند جان می‌دهند. سریع عمل کنید و خداوند نگهدار همه باشد!

© The Independent