کرونا در ایتالیا: جریمه ۵۰ هزار نفر به دلیل نقض قرنطینه اجباری

انجام کارهای غیرضروری مانند نوشیدن آبجو و ماهیگری خارج از منازل شامل جریمه می‌شود

چند کشیش به دلیل نادیده گرفتن قوانین قرنطینه و برگزاری مراسم خاکسپاری جریمه شدند-Piero Cruciatti / AFP

ایتالیا بیش از ۵۰ هزار نفر را به خاطر نقض قانون قرنطینه اجباری برای ویروس کرونا جریمه کرد.

بر اساس آمار رسمی، تنها در روز پنجشنبه ۹۴۰۷ نفر به خاطر نقض این قانون که برای جلوگیری از شیوع ویروس برقرار شده، مورد برخورد پلیس قرار گرفتند.

بنا به آمار وزارت کشور، این رقم حدود هزار نفر در مقایسه با روز گذشته بیشتر بوده است.

ایتالیا در تلاشی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کل کشور را تحت قرنطینه اجباری قرار داده است و مقامات گفته‌اند افراد حاضر در کشور فقط برای کار، امور درمانی و اضطراری قادر به ترک خانه هستند.

بر اساس اطلاعات رسمی دولت، پلیس مشغول مقابله با افراد ناقض این قوانین است و رفت‌ و آمد حدود یک میلیون نفر را در طول هفته زیر نظر دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش رسانه‌ای محلی در کامپاینا و ونتو، چند کشیش هم به دلیل نادیده گرفتن قوانین و برگزاری مراسم خاکسپاری جریمه شده‌اند.

با افراد دیگر در حال ماهیگیری، ورق بازی کردن و آبجو خوردن در هوای آزاد برخورد شده که علی رغم قوانین موجود مبنی بر ممنوعیت ترک خانه مگر در موارد ضروری، برای تفریح بیرون رفته‌ بودند.

کسانی که این قوانین را نقض کنند ممکن است جریمه شده یا تا سه ماه به حبس محکوم شوند.

به شهادت آمار رسمی، چندین مغازه و رستوران هم در این دوران و علی رغم دستور دولت در راستای قرنطینه اجباری و تعطیل‌ کردن تجارت‌ها، به کار خود ادامه داده‌اند که پلیس از ۱۱ مارس تا کنون بیش از ۱۸۰۰ تن از ایشان را پیدا و جریمه کرده است.

به گزارش روزنامه محلی له اکو دی برگامو (L’Eco di Bergamo) یکی از مغازه‌هایی که در برگامو، یکی از مناطقی از همه بدتر در ایتالیا تحت تاثیر بیماری قرار گرفته، به خاطر قرنطینه اجباری تعطیل کرده است خانه کبابی این شهر است.

از شروع شیوع بیماری در کشور تا کنون، حدود ۴۱ هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند، بیماری که شبیه آنفولانزا است و احتمال دارد باعث بروز ذات الریه در مبتلایان شود.

در حال حاضر افراد بیشتری در ایتالیا نسبت به چین که محل آغاز این بیماری است، در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند، تا پنجشنبه آمار مرگ در این کشور بیش از ۳۴۰۰ نفر بوده است.

به  گفته نخست وزیر ایتالیا قانون قرنطینه اجباری می‌تواند بیش از آنچه از آغاز برنامه ریزی و تعیین شده بود، ادامه یابد.

© The Independent

بیشتر از جهان