بالاترین شمار قربانیان کرونا در یک روز در ایتالیا به ثبت رسید

تنها در یک روز ۶۲۷ نفر جان باختند

مردی در حال ادای احترام به جسد مادرش در لامباردی در شمال ایتالیا-Piero Cruciatti / AFP

ایتالیا اعلام کرده که روز جمعه ۶۲۷ نفر دیگر ار عوارض بیماری کرونا در این کشور جان سپرده اند. این بیشترین مورد مرگ و میر از کرونا در یک روز از زمان شیوع آن در ایتالیا بوده است.

این کشور حوزه مدیترانه بیشترین تلفات ناشی از کرونا را در جهان داشته که تاکنون ۴۰۰۰ قربانی از خود بجای گذاشته است.

موارد آلودگی به کرونا نیز به گونه ای چشمگیر افزایش یافته و از ۴۶۷۰ نفر به ۳۷۸۶۰ نفر رسیده است.

به گزارش نشریه «ایل جیورناله» در حال حاضر ۱۶۰۲۰ نفر در بیمارستان ها بستری شده و ۱۹۰۰۰ نفر دیگر در قرنطینه خانگی بسر می برند.

این در حالی است که دولت ایتالیا که در میان نخستین کشورهایی بود که برای جلوگیری از شیوع بیماری مسافرت شهروندانش را محدود کرد، همچنان اقدامات سختگیرانه تری انجام می‌دهد. 

مقامات ایتالیا تایید کرده اند تنها در روز پنجشینه بیش از ۹ هزار نفر از مقرراتی که برای کند کردن روند شیوع کرونا درنظر گرفته شده بود، تخطی و از آغاز اعمال این مقررات نیز در مجموع بیش از ۵۰ هزار تن در ایتالیا آن را نادیده گرفته اند.

در این میان شهرداران و فرمانداران مناطق مختلف ایتالیا حتی خواهان قوانین سخت تری شده اند که انتظار می رود دولت مرکزی به زودی در قبال آن واکنش نشان دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چند روز است مقامات ایتالیا در کنفرانس های خبری خاطرنشان کرده اند شیوع کرونا که یک ماه پیش از شمال ایتالیا آغاز شد می تواند تنها ظرف چند روز به اوج خود برسد و  بعد از آن موارد ابتلا  رو به کاهش بگذارد.

اما آقای آنجلو بوُرلی، مسئول حفاظت ملی درا ین مورد اظهار تردید کرده است. او در یک کنفرانس خبری گفت:«ما نمی دانیم شیوع بیماری در چه زمانی به اوج خود خواهد رسید.» آقای بورلی افزود برخی کارشناسان از «اوج بیماری در هفته آینده یا هفته بعد از آن گفته اند.»

ایستگاه های رادیویی ایتالیا برای تقویت روحیه مردم همه روزه متفقا در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی سرود ملی ایتالیا و به دنبال آن سه ترانه معروف «آتزارو»، «لا کانزونه دل سُل» و «نِل بلودی دیپینتو دی بلو» را پخش می کنند. 

اما روحیه مردم ضعیف است و مقامات ایتالیا به ویژه نگران أوضاع در دومین بزرگترین شهر این کشور، میلان، هستند.

این مرکز بازرگانی ایتالیا تاکنون ۳۸۰۰ مورد ویروس کرونا داشته که ۵۲۶ مورد آن تنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته به آن افزوده شده است.

ماسیمو گالی، رئیس بخش بیماری های عفونی بیمارستان «ساکو» میلان به نشریه «لا ریپوبلیکا» گفت: «خط اول جبهه در حال حاضر میلان است. به‌شدت نگران این وقایع هستم...هنوز عده بسیاری در خیابان ها هستند.»

© The Independent

بیشتر از جهان