ویروس کرونا؛ توییتر محتوای جعلی و نادرست را حذف می‌کند 

در برخی پیام‌ها آمده شستن دست، تبلیغات برای شرکت‌های صابون‌سازی است

توییتر از کاربران خواسته توییت‌هایی را که «راهنمایی کارشناسانه» را انکار و «درمان‌های جعلی یا غیرموثر» را تبلیغ می‌کنند، حذف کنند- GLENN CHAPMAN / AFP

شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد، توییت‌هایی که درمان‌های جعلی برای ویروس کرونا را تبلیغ می کنند و یا راهنمایی کارشناسان را انکار می‌کنند، مضر شناخته شده و حذف خواهند شد. 

روز چهارشنبه توییتر بخش سیاست امنیتی خود را بروزرسانی کرد و گفت توییت‌هایی که درباره کووید-۱۹ اطلاعات کاذب منتشر می‌کنند و می‌توانند موجب وحشت شده یا تلاش‌ها برای مقابله با همه‌گیری بیماری را تضعیف می‌کنند، ممنوع می‌شوند. 

تحت این سیاست جدید، توییتر از کاربران می‌خواهد تا هرگونه توییتی که «راهنمایی کارشناسانه» را انکار کرده و «درمان‌های جعلی یا غیرموثر» را تبلیغ می‌کنند و یا هرگونه «محتوای گمراه‌کننده منسوب به کارشناسان یا مسئولان» را منتشرمی‌سازند، حذف کنند. 

توییتر در مطلبی که روی وبلاگ خود منتشر ساخت نوشت:‌ «ما این سیاست را طی همکاری نزدیک با شرکای امین خود از جمله مسئولان بهداشت عمومی و دولت انجام می‌دهیم و به کار با منابع اطلاعاتی که آنها محتوایشان را بررسی می‌کنند ادامه می‌دهیم.»

توییتر با ارائه شماری از مثال‌های دقیق، توضیح داده است که چه نوع توییت‌هایی تحت قوانین جدید حذف خواهند شد و گفت به عنوان مثال توییت‌هایی که ادعا می‌کنند حفظ فاصله اجتماعی موثر نیست و پیاده‌روی در فضای باز باعث کشته شدن ویروس‌های شما می‌شود، تحت این قانون حذف می‌شوند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیاست جدید همچنین توییت‌هایی را که ادعا می‌کنند ویروس کرونا بر کودکان بی‌اثر است، یا شستن دست‌ها را تبلیغاتی برای شرکت‌های صابون‌سازی می‌دانند و می‌گویند استفاده از روغن‌های طبیعی از انتشار بیماری جلوگیری می‌کند، ممنوع می‌داند. 

در این دستورالعمل تدابیری درباره «ادعاهای خاص و تاییدنشده‌ای که باعث تحریک گسترده و وحشت‌افکنی در عموم مردم، ناآرامی اجتماعی یا بی‌نظمی وسیع می‌شود» ذکر شده و همچنین گفته شده که «ادعاهای تاییدنشده توسط افرادی که وانمود می‌کنند دولت یا سازمان رسمی خاصی هستند» مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

 توییتر همچنین گفت توییت‌هایی که از سوی حساب‌های طنز و «بدون هدف» ساخته می‌شود، حذف خواهند شد. 

مطلب بروزشده در وبلاگ توییتر می‌گوید:‌ «این تدابیر در حالی اندیشیده شده که رسانه‌های اجتماعی برای اتخاذ موضعی سختگیرانه‌تر در قبال اخبار جعلی درباره ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفته‌اند.»

توییتر می‌گوید: «همانطور که بارها گفته‌ایم، رویکرد ما در حفاظت از مکالمات مردم، هرگز ثابت نبوده است. چنین رویکردی بویژه در شرایط فعلی نمایان می‌شود. ما طرز تفکر خود را به شکل روزانه بررسی می‌کنیم و اطمینان حاصل خواهیم کرد که هرگونه تحول جدید درباره قوانین و تغییرات عمده در نحوه اجرای آنها را به اطلاع شما برسانیم.» 

این اقدام به دنبال اعلان شرکت‌های فیسبوک، گوگل، لینکداین، مایکروسافت، ردیت و یوتیوب است که پیشتر در هفته جاری گفته بودند با یکدیگر و با دولت، در پاسخ به همه‌گیری بیماری کار می‌کنند. 

این شرکت‌ها در بیانیه‌ای مشترک گفتند برای برقراری ارتباط میان افراد در دوران قرنطینه و همچنین در مقابله با انتشار اطلاعات جعلی و تقلبی درباره شیوع مرض، تلاش می‌کنند. 

این بیانیه می‌گوید:‌ «سخت می کوشیم تا به تلاش‌ها برای مقابله با کووید-۱۹ پاسخ دهیم. ما به میلیون‌ها نفر کمک می‌کنیم تا با هم مرتبط باشند و در عین حال همگی برای مقابله با انتشار اطلاعات جعلی و تقلبی درباره ویروس، ارتقاء محتوای مسئولانه و همچنین اطلاع‌رسانی درباره آخرین اخبار حیاتی در هماهنگی با نهادهای بهداشتی دولتی در سرتاسر جهان، هماهنگی ایجاد می‌کنیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی