ویروس کرونا؛ مصرف معادل پنج ماه تجهیزات پزشکی در شش روز

«این ویروس با هیچ‌یک از ویروس‌های سارس، آنفولانزای خوکی و ابولا، قابل مقایسه نیست»

مراکز درمانی در سراسر ایالات متحده نسبت به کمبود لوازم و تجهیزات پزشکی اظهار نگرانی کرده‌اند Joseph Prezioso - AFP

رئیس یک بیمارستان در ایالت جورجیای آمریکا هشدار داده است که به دنبال مصرف معادل پنج ماه لوازم و تدارکات پزشکی علیه کرونا تنها در شش روز، با کمبود ابزار و لوازم مورد نیاز طبی روبه‌روست.

این هشدار در حالی داده شده است که مراکز درمانی در سراسر ایالات متحده نسبت به کمبود لوازم و تجهیزات پزشکی اظهار نگرانی کرده‌اند.

آقای اسکات استاینر، مدیر مرکز پزشکی «فیبی پاتنی»، به شبکه خبری سی ان ان گفته است که ذخیره تجهیزات پزشکی در معتبرترین بیمارستان ناحیه آلبانی در جنوب غربی ایالت جورجیا به خاطر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا سخت زیر فشار قرار گرفته است.

مجموع موارد ثبت شده ابتلا به کرونا در این ایالت ۱۲۱ نفر گزارش شده است. گفته می‌شود از این عده، ۶۵ بیمار در بیمارستان «فیبی پاتنی» بستری شده‌اند. در عین حال، دستکم ۱۱۵ نفر دیگر منتظر انجام آزمایش کرونا هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سی ان ان به نقل از آقای پاتنی گزارش داده است که بیمارستان «پاتنی مموریال» در آلبانی معادل پنج روز دیگر تدارکات و وسائل درمانی در اختیار دارد؛ هرچند پیش‌تر و قبل از شیوع کرونا، برای مدت شش ماه ذخیره لباس‌های حفاظتی ویژه در اختیار داشته است. 

آقا پاتنی می‌گوید:«ما فکر می‌کردیم بیش از حد معمول مجهز و آماده هستیم، اما نمی‌توانید باور کنید که از نظر تدارکی چه بر ما رفته است.

نشریه «آتلانتا ژورنال کانستیتیوشن» (اِی جِی سی) به نقل از رئیس بیمارستان «فیبی پاتنی» می‌گوید، این ویروس با هیچ‌یک از ویروس‌های سارس، آنفولانزای خوکی و ابولا، قابل مقایسه نیست.

او می‌افزاید:«می‌توانید ویروس‌های سارس و آنفولانزای خوکی و ابولا را بر سر ما بپاشید؛ توفان مایکل را بیاورید که سهمگین بود، اما توفان مایکل آمد و رفت و از سر گذشت، و بعد ما به مرمت خرابی‌ها پرداختیم. ما تنها شش روز مبارزه با کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم و به نظر نمی‌رسد که از شدتش  کاسته شده باشد. آیا فقط مسئله زمان مطرح است که همه ما به آن مبتلا شویم؟»

به گزارش «ای جی سی» این نهاد بهداشتی اکنون دست کمک به سوی داوطلبان و اعانات مردم دراز کرده است که شامل وایتکس از کارخانجات تولید گوشت مرغ و جعبه‌های مقوایی از طرف رستوران‌ها می‌شود. در صورت تمام شدن ماسک‌های صورت، افرادی از میان کارکنان بیمارستان برای دوختن ماسک‌های جدید انتخاب شده‌اند. 

روز دوشنبه، مقامات وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در گفت‌وگو با سی ان ان تایید کردند که به تعداد بیشتری دستکش‌های طبی، لباس‌های حافظ و ماسک صورت نیاز هست، و این که در حال یافتن راه حلی برای کمبود این لوازم در سطح کشور هستند. 

سخنگوی این وزارتخانه گفت:«ما باصداقت می‌گوییم به لوازم و تدارکات بیشتری نیازمندیم. به همین دلیل از کنگره بودجه بیشتری برای افزایش تولید و بهبود توزیع درخواست کرده‌ایم.»

© The Independent

بیشتر از جهان