اداره پست بریتانیا می‌گوید ارسال هدیه برای روز مادر خطرناک نیست

کسانی که بسته‌های پستی دریافت می‌کنند، در معرض ابتلا به کرونا نیستند

مادری که کودک خود را در آغوش کشیده و در تظاهرات صلح احمد آباد پاکستان شرکت کرده است - AFP

امسال روز مادر در دورانی مملو از بی اطمینانی و در حالی برگزار می‌شود که به خاطر شیوع ویروس کرونا به مردم توصیه شده است خود را در قرنطینه بگذارند و از معاشرت و تماس‌های غیرلازم خودداری کنند.

در روزی که بسیاری از مردم می‌خواستند آن را با عزیزانشان بگذرانند، ممکن است اکنون ناچار شوند برای اجتناب از گسترش بیشتر ویروس، خود را از یکدیگر دور نگاه دارند.

هرچند این سناریو چندان ایده‌آل نیست، اما لزوما به این معنی نیست که روز مادر را نباید در روز ۲۲ ماه مارس جشن گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اداره پست بریتانیا که بسته‌ها و جعبه‌های پستی را تحویل می‌دهد (رویال مِیل) به کسانی که می‌خواهند کارت و هدیه برای مادرانشان بفرستند، اطمینان خاطر داده است که (به رغم شیوع کرونا) «کار پست طبق معمول ادامه دارد.»

آقای شِین اُریوردِین، مدیر بخش بازاریابی و مقررات رویال مِیل، در بیانیه‌ای که به ایندیپندنت رسیده است، گفت:«ما شش روز هفته بسیاری از اقلامی را که مردم از طریق اینترنت سفارش می‌دهند به سراسر بریتانیا می‌رسانیم. ما اسناد مهم مثل مدارک مربوط به ساعات بیمارستان را تحویل می‌دهیم، و همچنان به کار خود ادامه خواهیم داد.»

آقای اُریوردین تاکید کرد که «سلامتی و ایمنی» کارکنان رویال مِیل، مشتریان این موسسه و محله‌ها و نقاطی که در آن فعال است، «الویت شماره یک» این شرکت است. او افزود در حال حاضر از ماشین‌های ویژه که هنگام تحویل بسته‌های پستی برای امضا به مشتری‌ها داده می‌شد، استفاده نمی‌شود.

از آن گذشته، اقداماتی جهت ترغیب «نظافت دست‌ها» در میان کارکنان رویال مِیل، از جمله تشویق آن‌ها به شستن دست‌هاشان، توصیه به همکاران برای همراه داشتن دستمال کاغذی،  و در صورت تقاضا، توزیع دستکش‌های یکبار مصرف لاستیکی بین آن‌ها، درنظر گرفته شده است. 

در تارنمای رویال مِیل آمده است که اداره بهداشت انگلستان (بخشی از بریتانیا) «خاطرنشان کرده است که کسانی که بسته‌های پستی دریافت می‌کنند، در معرض ابتلا به کرونا نیستند.»

رویال مِیل می‌گوید:«از تجربه گذشته با انواع دیگر ویروس کرونا، می‌دانیم که این ویروس‌ها مدت زیادی روی لوازمی چون نامه و بسته پستی دوام نمی‌آورند.»

«این مکمل توصیه اداره بهداشت انگلستان مبنی بر شستن دست‌ها با آب گرم و صابون است.»

رویال مِیل می‌افزاید که «اوضاع را با دقت تحت نظر دارد.»

بنابراین، از ارسال کارت روز مادر و هدیه با پست گذشته، اگر نمی‌توانید شخصا در روز مادر به دیدار مادرتان بروید، دیگر چه راه‌هایی برای تبریک روز مادر وجود دارد؟ 

۱. گپ ویدیویی

نرم‌افزارهای گپ‌و‌گفت‌ و دیدار ویدیویی متعددی وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید با همکاران، دوستان و اقوامتان در دوران قرنطینه گفت‌وگو کنید. نرم‌افزارهایی چون واتس آپ، فیس‌تایم، زوم، گوگل هنگ‌آوت و اسکایپ از آن‌جمله‌اند. 

۲. گل بفرستید

می توانید با استفاده از پیک، مادرتان را با یک دسته گل یا سبدی از خوراکی سورپریز کنید تا در روزش حس کند فردی استثنایی و خواستنی است.

بسیاری از موسسات، مثل رویال مِیل اقدامات مضاعفی برای حفاظت و ایمنی کارکنان و مشتریانشان درنظر گرفته‌اند.

۳. کمک به خیریه

گزینه دیگر این است که وجهی را که قصد داشتید برای هدیه روز مادر صرف کنید، به بنگاه‌های خیریه، از جمله مراکز اهدای مواد غذایی به کم بضاعتان اهدا کنید.

۴. برای آینده کوپن بخرید

برای بسیاری از واحدهای بازرگانی کوچک، اقدامات پیشگیرانه به معنی این است که فروششان را از دست می‌دهند. بنابراین، چرا با خریدن کوپن از واحدهای بازرگانی محله‌تان حمایت نکنید؟ بر فرض نوع فعالیت خاص یا کالایی که مادرتان با ارائه آن بتواند آنچه دوست دارد، در آینده و سر فرصت ابتیاع کند. اما مواظب باشید تاریخ کوپن پیش از استفاده منقضی نشود.

هرچند واضح است که مردم ترجیح می‌دهند روز مادر را شخصا و حضورا با عزیزانشان باشند، اما اگر نمی‌توانید روز شبنه یا یکشنبه را با آن‌ها باشید، به خاطر داشته باشید ایمنی آن‌ها باید در الویت باشد.

بیشتر از زندگی