انتقاد شهردار آمریکایی از مردم به خاطر انبارکردن آذوقه از ترس ویروس کرونا

پیام سیلوستر ترنر، شهردار هیوستون: «دنیا به آخر نمی‌رسد»

سوپرمارکت‌های خالی، و ولع خرید در آمریکا با انتقاد مواجه شده است.
REUTERS/Piroschka van de Wouw

شهردار شهر هیوستون از شهروندانی که در میانه شیوع جهانی ویروس کرونا آذوقه انبار می‌کنند، انتقاد کرده است. سیلوستر ترنر در پیامی توییتری از واکنش هیجانی و خرید ناشی از وحشت مردم در برخی مناطق ایالات متحده انتقاد کرده است.

او نوشته است: «دنیا به آخر نمی‌رسد. اما اگر این همه آب معدنی و دستمال توالت بخرید، هرگز مصرف نخواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از زمانی که شمار قربانیان کرونا در ایالات متحده افزایش یافته است، قفسه‌های فروشگاه‌ها به طرز فزاینده‌ای خالی شده‌اند، چرا که مردم می‌خواهند خودشان را برای بدترین شرایط آماده کنند.

پیام توییتری شهردار ترنر، اندکی پس از آن منتشر شد که در نیویورک، بیل دی بلازیو، شهردار این شهر، اعلام وضعیت اضطراری کرد و به دنبال آن، خرید ناشی از وحشت به شدت افزایش یافت.

به گزارش دیلی میل، کاربران در رسانه‌های اجتماعی تصاویری از قفسه‌های خالی سوپرمارکت‌های نیویورک و صف‌های عظیم خریداران را پشت باجه‌های پرداخت، به اشتراک گذاشته‌اند.

شهردار نیویورک، کوشید تا از وحشت ایجاد شده بکاهد و مصرانه از شهروندان خواست به خرید سراسیمه پس از اعلام وضعیت اضطراری، پایان دهند.

دی بلازیو نوشت: «امروز شمار زیادی از مردم نگران، یخچال‌ها و کابینت‌های خود را با آذوقه پرکردند، که قابل درک است. آرام باشید. این کارها لازم نیست. زنجیره تأمین ما فعال است و کالا مثل همیشه عرضه می‌شود. قفسه‌ها دوباره پر خواهند شد.»

او خطاب به شهروندان گفت: «فراموش نکنید: واقعیت را ببینید، نه ترس و وحشت.»

او همچنین در تلاش برای کاستن از وحشت ایجاد شده، شایعات مربوط به قرنطینه شدن شهر را تماما رد کرد و گفت: «این‌گونه نیست، شایعات در مورد قرنطینه کردن منهتن، کاملا بی‌اساس است. هر کسی که این اطلاعات دروغین را پخش می‌کند، لطفا همین حالا تمامش کند!»

اما، بنا بر گزارش فاکس نیوز، به نظر می‌رسد که ترس و وحشت سراسر کشور آمریکا را فرا گرفته است، چراکه هشتگ‌های #panicbuying و coronapocalypse در توییتر به سرعت در حال گسترش هستند.

در ایالات متحده بیش از ۱۰۰۰ مورد ابتلا به بیماری «کوید ۱۹» ثبت شده است و این کشور اقدامات مقابله با ویروس کرونا را افزایش داده است. دونالد ترامپ نیز اعلام کرده است که سفر از ۲۶ کشور اروپایی به ایالات متحده را (برای مدت محدودی) ممنوع کرده است.

 

© The Independent