ویروس کرونا؛ احتمال تعطیلی دوماهه ادارات در آمریکا  

مسئولان بخش بهداشت ایالات متحده گفتند، آمریکایی‌ها باید آماده بحران باشند

تاکنون در آمریکا بیش از ۱۷۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید شده است- CINDY ORD / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

یک مقام ارشد بهداشت و سلامت در ایالات متحده می‌گوید، با انتشار ویروس مرگبار کرونا در سطح کشور، مردم آمریکا باید خود را برای تعطیلی تقریبا دو ماه یا بیشتر و کار از خانه آماده کنند. 

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه بیماریهای عفونی و حساسیت، از موسسه سلامت ملی آمریکا، در مصاحبه‌ای با برنامه «صبح به خیر آمریکا» گفت:‌ «بدون شک قبل از آن که اوضاع بهتر شود، بدتر می‌شود.»

او گفت مردم آمریکا ممکن است شاهد «هشت هفته یا بیشتر» تعطیلی و کار از خانه باشند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این هشدار در بامداد جمعه و پس از آن اعلام شد که سازمان بهداشت جهانی کمی پیشتر شیوع بیماری کووید-۱۹ را عالم‌گیر خواند. پیش از آن دونالد ترامپ از اعمال قوانین ممنوعیت سفر برای شهروندان غیرآمریکایی که از اروپا به ایالات متحده می‌روند خبر داد. 

تاکنون در آمریکا بیش از ۱۷۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید شده است، هرچند منتقدان می‌گویند شمار مبتلایان ممکن است بیشتر باشد. کمبود کیت‌های آزمایش ویروس، این تردید را ایجاد کرده که احتمالا افراد بیشتری مبتلا شده‌اند، اما بدون تایید آمار، دانستن رقم دقیق غیرممکن است. 

در آمریکا تاکنون۴۰ نفر، از جمله ۳۱ نفر در ایالت غربی واشنگتن، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. ایالت واشنگتن تاکنون کانون انتشار ویروس در ایالات متحده بوده است. چهار نفر در ایالت کالیفرنیا، دو نفر در فلوریدا، یک نفر در نیوجرسی و یک نفر نیز در جرجیا جان سپرده‌اند. 

هشدار دکتر فائوچی به منزله چیزی شبیه افزایش حالت اضطراری برای مسئولان بخش بهداشت این کشور است که چند روز پیش گفتند آمریکایی‌ها باید آماده بحران باشند. هرچند دکتر فائوچی گفت گمان نمی‌کند که ایالات متحده قوانین منع پرواز به آمریکا و بیرون از آن را اعمال کند. 

او گفت:‌ «باید واقع‌گرا باشیم. گمان نمی‌کنم آنقدر سختگیرانه عمل کنیم که کسی نتواند بیاید و برود.» او افزود:‌ «بویژه در سطح محله‌ها و اجتماعات وضع ادامه خواهد یافت و ممکن است با «خفیف شدن»‌ ابتلا مواجه شویم که طی آن باید فاصله با افراد را حفظ کنیم، افراد را از رفتن به اماکن شلوغ منع کنیم، با توجه به جدیت مسئله بررسی کنیم که آیا حتما باید به سفر برویم یا نه و به نظر من همه اینها برای افراد آسیب‌پذیر مهمتر است.»

© The Independent