طنین ترانه سنتی در کوچه‌های خالی ایتالیا

ایتالیا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در قرنطینه کامل به سر می‌برد

میدان پیازا ناوونا در شهر رم، ایتالیا- Vincenzo PINTO / AFP

در حالی که ایتالیا در چنگال ویروس کرونا در قرنطینه کامل قرار گرفته و روند زندگی اجتماعی به طور کامل متوقف شده، روز جمعه، یک خیابان با صدای آواز مردم محله در همبستگی با یکدیگر مملو از نوای موسیقی شد.

ویدئوی ساکنان خیابانی در شهر «سیِنا» در استان توسکانی بطور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بسیاری آن را یک حرکت «زیبای» انسانی توصیف کردند.

کاربری که این ویدئو را پست کرده نوشته:«مردم شهرم، سینا، از داخل خانه‌هایشان (از پنجره‌هایشان) یک ترانه محبوب را در خیابان‌های خالی می‌خوانند تا قلب‌هایشان را در قرنطینه کووید‌۱۹ گرم کنند.»

این ترانه که به نام «کانتو دلا وربینا» (و در حالیکه سینا در خواب است) معروف است، یک ترانه محلی محبوب در شهر سیناست که مردم آن را به افتخار فرهنگ محلی خود خواندند.

موضوع آن میدان اصلی شهر، پیاتزا دل کامپو، است که سنتا توسط مردم نواحی موسوم به «کونترادا» و محله‌های استخدام سرباز در قرون وسطی خوانده می‌شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاربران شبکه‌های اجتماعی سخت تحت تاثیر خواندن دسته جمعی مردم از پنجره‌های خانه‌هایشان قرار گرفتند و برخی گفتند تماشای این ویدئو اشک به چشمانشان آورده است.

یک کاربر گفت: «مردم شروع به خواندن کردند تا در این فاجعه به یکدیگر قوت قلب بدهند. حرکتی بسیار زیبا بود.»

«این، به ویژه در این روزهای فاجعه، یادآور آن است که روح بشری به ما امید می‌دهد. ما در تاریکی می‌درخشیم. سپاس سینا. روزم را خوش کردی.»

کاربر دیگری نوشت:«این یادآور شعارهایی است که از برج‌های آپارتمانی ووهان در اوایل شیوع کرونا می‌شنیدیم. دل قوی دار ایتالیا ! برایتان دعا می‌کنم.»

مقررات قرنطینه در ایتالیا درعمل شامل ۱۶ میلیون نفر و تعطیلی همه فروشگاه‌ها جز داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها شده است. 

به گفته مقامات دولت در روز پنجشنبه، تعداد تلفات جانی کرونا در ایتالیا به بیش از ۱۰۰۰ نفر و ابتلا به آن از مرز ۱۵۰۰۰ نفر گذشته است.

بیشتر از جهان