مقام برزیلی‌ که با ترامپ دیدار کرده بود به کرونا مبتلا شده است

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور برزیل، شنبه با ترامپ ملاقات کرده بود

فابیو واینگارتن آخر هفته گذشته همراه رئیس‌جمهور برزیل به تفریحگاه ساحلی ترامپ در فلوریدا سفر کرده بود- SERGIO LIMA / AFP

ویدیویی منتشر شده که نشان می‌دهد یک مقام ارشد برزیلی که به ویروس کرونا مبتلا شده آخر هفته در مارالاگو با دونالد ترامپ دیدار کرده است.

طبق گزارشهای منتشر شده در روز پنج‌شنبه، فابیو واینگارتن، دبیر مطبوعاتی ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهور برزیل، به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده است.

ویدیوی جدید نشان می‌دهد آقای واینگارتن آخر هفته گذشته همراه رئیس‌جمهور برزیل به تفریحگاه ساحلی ترامپ در فلوریدا سفر کرده و شام را با رئیس جمهور آمریکا صرف کرده است. گفتنی است در حال حاضر، رئیس جمهور برزیل تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته است.

عکس این دیدار نیز در صفحه اینستاگرام آقای واینگارتن به اشتراک گذاشته شده و در این عکس او در کنار ترامپ و معاون وی، مایک پنس، دیده می‌شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

“Make Brazil Great Again” @realdonaldtrump @mikepence @alvarogarnero

A post shared by Fabio Wajngarten (@fabiowajngarten) on

روز پنج‌شنبه از رئیس‌جمهور آمریکا در مورد این دیدار وی با معاون مطبوعاتی آقای بولسونارو سؤال شد و او در پاسخ گفت: «نگران نیستم.»

ترامپ در مورد دیدار با آقای واینگارتن گفت: «چیزهایی در این باره شنیدم ... هیچ چیز غیرعادی انجام ندادیم. مدتی کنار هم نشستیم و صحبت خیلی خوبی با هم داشتیم. ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. اجازه بدهید اینگونه بگویم، من نگران نیستم.»

در هنگام دیدار بولسونارو و تیم وی با ترامپ در روز شنبه، رهبر راستگرای افراطی برزیل خطر این ویروس را کم‌اهمیت خواند.

او گفت: «مسلما در یک سال گذشته ما لحظاتی از بحران داشته‌ایم. بخش زیادی از آن وهم و خیال است و ویروس کرونا نیز آنقدر که رسانه‌ها نشان می‌دهند خطرناک نیست.»

اکنون بولسونارو تحت مراقبت شدید پزشکی است و آزمایش ابتلا به ویروس کرونا روی او انجام می‌شود.

ترامپ روز پنج‌شنبه هیچ اشاره‌ای نکرد که آزمایش کووید۱۹ خواهد داد یا خیر.

اوایل این هفته چند قانونگذار جمهوری‌خواه که در کنفرانس «سی‌پک» شرکت کرده بودند به دنبال انتشار خبر تماس آنها با یک شخص مبتلا به ویروس کرونا تصمیم گرفتند خودشان را قرنطینه کنند و این رویداد باعث ایجاد ترس و هراس شد. گفتنی است ترامپ نیز با این قانونگذاران تماس داشته بود.

اما در آن هنگام، کاخ سفید گفت که رئیس‌جمهور قصد ندارد که آزمایش ابتلا به کرونا بدهد.

استفانی گریشام، معاون مطبوعاتی کاخ سفید گفت: «رئیس‌جمهور آزمایش کووید۱۹ نداده است چون نه با افراد مبتلا به کووید۱۹ تماس طولانی داشته و نه علایم بیماری دارد. رئیس‌جمهور در سلامت کامل به سر می‌برد و پزشک او از نزدیک وضعیت جسمی وی را زیر نظر خواهد داشت.»

 

© The Independent