اداره آموزش لس‌انجلس از اختیارات ویژه شرایط اضطراری بهره‌مند شد

اداره آموزش می‌تواند در صورت وخیم‌تر شدن شیوع کرونا، مدارس را تعطیل کند

دانشگاه‌ها در لس‌انجلس کلاس‌های درس مجازی برگزار می‌کنند-MARIO TAMA / AFP

اداره آموزش لس‌انجلس به رئیس این اداره اختیارات ویژه دوران اضطراری اعطا کرده تا در صورت وخیم شدن شیوع ویروس کرونا مدارس را تعطیل کند.

اختیارات ویژه‌ای که به آستین بوئتنر، رئیس اداره آموزش داده شده به او اجازه می‌دهد بدون نیاز به تایید هیات مدیره مدارس، هر اقدامی که صلاح می‌بیند را انجام دهد، از جمله تعطیل کردن تمام مدارس واقع در اتحادیه لس‌انجلس که دومین اتحادیه بزرگ کشور در این زمینه است.

هنوز آزمایش هیچ فردی که در ارتباط با مدارس این بخش باشد برای ویروس کرونا مثبت اعلام نشده است، ولی موارد ابتلا در سراسر ایالت کالیفرنیا و شهر لس‌انجلس در حال افزایش است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌انجلس نیز تصمیم گرفته است از چهارشنبه تا جمعه کلاس‌های خود را به شکل مجازی برگزار کند تا برای شرایطی که نیاز به تعطیل کردن دانشگاه باشد آماده شود. در پردیس این دانشگاه نیز هیچ موردی از ابتلا به ویروس گزارش نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر سم فینک، که پزشکی در محله تارزانا شهر لسآنجلس در ایالت کالیفرنیا است درخواست تعطیلی تمام مدارس را داشته چرا که آمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت و سراسر کشور در حال افزایش است.

در پستی در فیسبوک که روز شنبه منتشر شد این دکتر توضیح داد که تا کنون با دو بیمار ویروس کرونا برخورد داشته که یکی از آنها اکنون در بیمارستان بستری است و این که چگونه تجربه او در مداوای این بیماران بر توصیه‌های او تاثیر گذاشته است.

او نوشت: «من اکنون بیش از ۳۰ سال است که به امر طبابت مشغولم و همه نوع بیماری و مرض را دیده‌ام، یا حداقل این طور فکر می‌کردم. اما هیچ چیزی تا کنون مانند این ویروس مرا نگران نکرده است. به تمام افرادی که این پست را می‌خوانند پیشنهاد می‌کنم از شرکت در مراسمی با حضور پرشمار افراد، مانند مسابقات ورزشی و کنسرت‌ها خودداری کنند. معتقدم تمام مدارس باید بلافاصله تعطیل شوند و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شوند که خیلی هم آسان است.»

کودکان تا به امروز چندان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار نگرفته‌اند ولی این پزشک نگران آن است که ویروس می‌تواند به راحتی توسط آنها انتقال یابد.

او افزود: «می‌دانم که تا کنون به طور کلی حال کودکانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند خوب بوده است، ولی آنها ممکن است به خانه رفته و پدربزرگ خود را در آغوش بکشند که او در صورت ابتلا وضعیت چندان خوبی نخواهد داشت. تا جایی که امکان دارد از تماس با دیگران خودداری کنید. ویروس کرونا در ایالات متحده تقریبا در مراحل آغاز شیوع به سر می‌برد ولی برای ابد در این مرحله باقی نخواهد ماند. مطمئن شوید تمام داروهایی که نیاز خواهید داشت و همچنین لوازم ضروری را در خانه دارید ولی به یاد داشته باشید ترس و وحشت به همه ما آسیب خواهد زد.»

دکتر فینک گفت امیدوار است درباره نگرانی‌های خود «اشتباه» کند ولی گفت رعایت «احتیاط بیشتر» توسط مردم در ایالات متحده ممکن است به حفاظت از مردم کمک کند.

به گزارش نشریه اجوکیشن ویک (Education Week) تا روز دوشنبه ۹۷ مدرسه یا منطقه آموزشی به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان