روز جهانی زن؛ تلاش اولیویا کولمن برای مقابله با خشونت خانگی

در بریتانیا از هر سه زن، یک نفر در طول زندگی‌اش خشونت را تجربه می‌کند

اولیویا کولمن از جمله زنانی است که تلاش می‌کنند درباره خط تلفن مخصوص رسیدگی به خشونت خانگی اطلاع‌رسانی کنند- ROBYN BECK / AFP

موسسه خیریه «رفیوج» (پناه) امیدوار است که با راه انداختن پویش #امنیت_در_سایه_جمع، همه زنان بدانند که می‌توانند با تلفن مخصوص رسیدگی به خشونت خانگی تماس بگیرند.

روز یکشنبه مؤسسه خیریه‌ای به نام «رفیوج» برای معرفی و تبلیغ شماره تلفنی که برای رسیدگی به خشونت‌ خانگی اعلام کرده است، پویش جدیدی به راه انداخت. این موسسه به زنان، مردان و کودکان قربانی خشونت خانگی، مشاوره تخصصی می‌دهد و شماره تلفن مذکور امکان گفت‌وگو با مشاور و حمایت محرمانه و بدون پیش‌داوری را برای خشونت‌دیدگان فراهم می‌سازد.

برای جلب توجه افکار عمومی به این مسئله، زنان مشهوری از جمله اولیویا کولمن و لورِین کِلی، با این امید که شماره تلفن مخصوص رسیدگی به خشونت خانگی را به مردم بشناسانند، در پشتیبانی از پویش #امنیت_در_سایه_جمع از شهرت‌شان استفاده کردند.

این چهره‌های معروف از ساعت ۱۰ صبح امروز به جای نام و عکس خود در توییتر، شماره تلفن ۰۸۰۸۲۰۰۰۲۴۷ را نمایش می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مؤسسه رفیوج امیدوار است، با استفاده از نفوذ رسانه‌های اجتماعی و بسیج قدرت جمعی زنان در رساندن پیامی واحد، فضای توییتر را از این شماره تلفن پر کند تا همه زنان آن را ببینند.

هم‌چنین قرار است بزرگترین نمایشگر تبلیغات در اروپا به این شماره تلفن اختصاص یابد و ظهر امروز آن را بر پیکادیلی لایتس، از فضاهای معتبر تبلیغاتی در لندن، به نمایش بگذارند تا همه آن را ببینند.

تبلیغاتی با حضور کولمن نیز قرار است در طول روز در شبکه‌های تلویزیونی اسکای و اِی پلاس ایِ بریتانیا به نمایش درآید.

ساندرا هورلی، دارنده نشان امپراتوری بریتانیا و مدیر عامل مؤسسه ریفیوج، می‌گوید: «شماره تلفن ملی رسیدگی به خشونت خانگی که مؤسسه رفیوج به صورت ۲۴ ساعته و رایگان به راه انداخته است، یکی از مهم‌ترین اقدامات علیه خشونت خانگی در این کشور است. وجود این خط تلفن برای صدها هزار زن در سراسر کشورمان حیاتی است.»

او می‌افزاید: «هر هفته فقط در انگلستان و ولز، دو زن کشته می‌شوند. این آمار وحشتناک است. فرزندان این زنان بی‌مادر می‌شوند، والدینی دختران خود را و خانواده‌هایی عزیزان‌شان را از دست می‌دهند. همه زنان باید شماره ۰۸۰۸۲۰۰۰۲۴۷ را بلد باشند. امروز که روز جهانی زن است، مؤسسه رفیوج همراه گروه بی‌نظیری از زنان برجسته دست به دست هم می‌دهند تا به این امر مهم جامه عمل بپوشانند. این موضوع برای بسیاری از زنان حیاتی است.»

به گفته مؤسسه رفیوج، امروزه خشونت خانگی مهم‌ترین مشکل زنان و کودکان در بریتانیا است و تقریبا از هر سه زن، یک نفر در طول زندگی خود خشونت را تجربه می‌کند.

این مؤسسه هم‌چنین می‌گوید، تعداد کمی از این افراد درخواست کمک و حمایت می‌کنند و این باعث می‌شود که در انزوا و تنهایی بمانند.  

ناتاشا ساوندرز که از خشونت خانگی جان به در برده است، با در میان گذاشتن تجربه‌اش، از اهمیت و تأثیر این شماره تلفن در زندگی‌اش می‌گوید. 

ساوندرز می‌گوید: «پس از سال‌ها تحمل خشونت جسمی، جنسی و عاطفی از سوی شوهر سابقم، با شماره تلفن رسیدگی به خشونت خانگی تماس گرفتم. زندگی برایم زندان بود و هم خودم هم فرزندانم نیاز به حمایت داشتیم.»

او ادامه می‌دهد: «وقتی شماره را می‌گرفتم، نمی‌دانستم قرار است چه اتفاقی بیفتد. با اضطراب در آشپزخانه راه می‌رفتم و می‌ترسیدم شوهر سابقم بفهمد. اما مشاور پشت خط خوب شرایط‌م را درک کرد. به نگرانی‌هایم اهمیت داد و به من یادآوری کرد که تنها نیستم. گفت که رفیوج حمایتم می‌کند تا بتوانم شوهر خشونت‌ورز خود را ترک کنم و با خانواده‌ام، زندگی جدیدی شروع کنم.»

ساوندرز همچنین می‌گوید: «فقط در انگلستان و ولز، هر هفته دو زن توسط شریک زندگی فعلی یا سابق‌شان کشته می‌شوند. کاملاً محتمل بود که من یکی از آن دو زن باشم. اگر گرفتار خشونت هستید، شما هم ممکن است روزی جزو این آمار باشید. اما کافی است با این شماره تلفن تماس بگیرید. کسانی منتظرند تا به محض تماس، از شما حمایت کنند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی