ویروس کرونا؛ قرنطینه چهار هزار نفر در نیویورک

تاکنون ۳۳ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در ایالت نیویورک تایید شده و ۵ نفر بستری شده‌اند

ایستگاه گرند سنترال منهتن- Johannes EISELE / AFP

اندرو کومو فرماندار نیویورک اعلام کرد تاکنون ۳۳ مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت تایید شده و ۵ نفر بستری شده‌اند.

موارد جدید همه مرتبط به وکیلی از شهرستان وستچستر هستند که در هفته جاری در بیمارستان بستری شد.

در میان افرادی که نتیجه آزمایش‌شان مثبت بود، خاخامی از کنیسه یانگ اسرائیل (Young Israel synagogue) در نیو راشل قرار دارد که همچنین مدرس دانشگاه یشیوا (Yeshiva University) در واشنگتن هایتس است. او از قبل خود را قرنطینه کرده است. خانواده وکیل در مراسم کنیسه شرکت کرده و پسر بزرگ خانواده دانشجوی دانشگاه یشیوا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه با احتمال شیوع این بیماری در بین ساکنان شهر وستچستر، فرماندار نیویورک در کنفرانسی مطبوعاتی گفت، انتظار شناسایی موارد بیشتری را دارد.

اندرو کومو گفت: «صدها مورد از ابتلا به این بیماری در وستچستر خواهیم داشت. آمار افراد مبتلا افزایش خواهد یافت و ده‌ها و ده‌ها و ده‌ها نفر را مبتلا خواهد کرد.»

در تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروس، فرماندار همچنین گفت در راستای تمهیدات احتیاطی چهار هزار نفر در سراسر ایالت در قرنطینه به سر می‌برند، ۲۷۰۰ نفر در شهر نیویورک، هزار نفر در وستچستر و ۷۰ نفر در شهرستان ناساو.

در این میان ۴۴ نفر در قرنطینه اجباری هستند که شامل ۳۳ نفر در وستچستر، ۹ نفر در شهر نیویورک و یک نفر در شهرستان ناساو است.

در میان موارد جدید ابتلا مردی پنجاه و چند ساله و ساکن منهتن است که علایم خفیفی نشان داده و مرد ۴۲ ساله‌ دیگری اهل یونیوندیل در شهرستان ناساو که اکنون بستری شده است.

دو ساکن دیگر شهر نیویورک نیز که به ویروس مبتلا شده‌اند مردی چهل و چند ساله و زنی حدود هشتاد ساله هستند که هر دو در بیمارستان در وضعیت وخیمی به سر می‌برند. آنها از پیش مشکلات سلامتی داشته‌اند. مرد بیمار از مشکلات تنفسی ناشی از سیگار کشیدن رنج می‌برده و خانم هم با مشکلات ناشی از سن بالا دست و پنجه نرم می‌کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان